Hires

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:52, 6 wrz 2005
Mikey (Dyskusja | wkład)
(kategoria)
← Previous diff
Wersja z dnia 15:04, 7 wrz 2005
Drctqa (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-''Hires'' albo ''hi-res'' (z ang. ''high resolution'') najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory).+''Hires'' albo ''hi-res'' (z ang. ''high resolution'') najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach (tryb ten w nazwnictwie Basica nosi nazwę [[Graphics 8]]) a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory).
Linia 12: Linia 12:
oraz oraz
* [[Graph2Font]] (program pod MS Windows) * [[Graph2Font]] (program pod MS Windows)
 +
 +
 +Najbardziej Znane gry małoatarowskie w trybie hires to:
 +Starquake, Head Over Hells, Kult, Artefakt Przodków
 +

Wersja z dnia 15:04, 7 wrz 2005

Hires albo hi-res (z ang. high resolution) najwyższa rozdzielczość (ekranu). W wypadku Atari XL/XE jest to 320x200 pikseli w dwóch kolorach (tryb ten w nazwnictwie Basica nosi nazwę Graphics 8) a w wypadku serii ST/STE 640x400 (także 2 kolory).


Programy i edytory graficzne dla Atari XL/XE, pracujące w trybie hires to m.in.:

oraz


Najbardziej Znane gry małoatarowskie w trybie hires to: Starquake, Head Over Hells, Kult, Artefakt Przodków


Liczbę kolorów trybu hires można podbić stosując różne triki, np. podkładając sprajty lub używając interlace (np. w programie Graph2Font albo PowerGraph - w wypadku małego Atari).


Z pojęciem trybu hires na Atari XL/XE wiąże się także sprawa tzw. artefaktów na grafice.



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools