FWA (format bloku)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 11:27, 24 wrz 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (opis formatu) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (styl.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Format bloku zapisywanego przez program graficzny [[Fun With Art]]. | + | Format bloku zapisywanego przez program graficzny [[Fun with Art]]. |
<table border=1> | <table border=1> | ||
Linia 17: | Linia 17: | ||
0 1 2 3 4 5 6 7 piksel | 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel | ||
- | Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok posiada szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu. | + | Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu. |
Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2. | Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2. | ||
Linia 32: | Linia 32: | ||
== Linki == | == Linki == | ||
- | * [[FWA|Format obrazu]] zapisywanego przez program [[Fun With Art]] | + | * [[FWA|Format obrazu]] zapisywanego przez program [[Fun with Art]] |
[[Kategoria: Formaty plików]] | [[Kategoria: Formaty plików]] |
Aktualna wersja
Format bloku zapisywanego przez program graficzny Fun with Art.
offset | długość | opis |
$0000 | $0001 | szerokość (1..160) |
$0001 | $0001 | wysokość (1..192) |
$0002 | ... | dane pikseli |
Dane pikseli zawierają kolejne piksele bloku (w trybie 4-kolorowym) zapisane w kolejności od lewej do prawej i z góry na dół.
W obrębie bajtu kolejne piksele zapisywane są następująco:
0 1 bajt 76 54 32 10 76 54 32 10 para bitów .. .. .. .. .. .. .. .. 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel
Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.
Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2.
0 1 bajt 76 54 32 10 76 54 32 10 para bitów .. .. .. .. .. .. 00 00 0 1 2 0 1 2 piksel 0 1 linia
Wolne bity ostatniego bajtu bloku wypełniane są zerami.
Blok danych graficznych nie zawiera żadnej informacji o ustawieniach rejestrów kolorów.
[Edytuj]
Linki
- Format obrazu zapisywanego przez program Fun with Art