FWA (format bloku)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 14:43, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (styl.) |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | Format bloku zapisywanego przez program graficzny [[Fun With Art]]. | + | Format bloku zapisywanego przez program graficzny [[Fun with Art]]. |
| <table border=1> | <table border=1> | ||
| Linia 17: | Linia 17: | ||
| 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel | 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel | ||
| - | Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok posiada szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu. | + | Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu. |
| Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2. | Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2. | ||
| Linia 32: | Linia 32: | ||
| == Linki == | == Linki == | ||
| - | * [[FWA|Format obrazu]] zapisywanego przez program [[Fun With Art]] | + | * [[FWA|Format obrazu]] zapisywanego przez program [[Fun with Art]] |
| [[Kategoria: Formaty plików]] | [[Kategoria: Formaty plików]] | ||
| - | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
Aktualna wersja
Format bloku zapisywanego przez program graficzny Fun with Art.
| offset | długość | opis |
| $0000 | $0001 | szerokość (1..160) |
| $0001 | $0001 | wysokość (1..192) |
| $0002 | ... | dane pikseli |
Dane pikseli zawierają kolejne piksele bloku (w trybie 4-kolorowym) zapisane w kolejności od lewej do prawej i z góry na dół.
W obrębie bajtu kolejne piksele zapisywane są następująco:
0 1 bajt 76 54 32 10 76 54 32 10 para bitów .. .. .. .. .. .. .. .. 0 1 2 3 4 5 6 7 piksel
Piksele zapisywane są w sposób ciągły tzn. że kiedy blok ma szerokość nie będącą wielokrotnością 4 pikseli (a więc nie kończy się na granicy bajtu) wtedy dane kolejnej linii bloku umieszczane są począwszy od kolejnej wolnej pary bitów w bajcie, a nie wyrównywane do następnego bajtu.
Przykładowa struktura danych w bloku o rozmiarze 3x2.
0 1 bajt 76 54 32 10 76 54 32 10 para bitów .. .. .. .. .. .. 00 00 0 1 2 0 1 2 piksel 0 1 linia
Wolne bity ostatniego bajtu bloku wypełniane są zerami.
Blok danych graficznych nie zawiera żadnej informacji o ustawieniach rejestrów kolorów.
[Edytuj]
Linki
- Format obrazu zapisywanego przez program Fun with Art
