AuDecoder
From Atariki
Wersja z dnia 20:10, 22 lis 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) (zmiana strony projektu) ← Previous diff |
Aktualna wersja Jhusak (Dyskusja | wkład) (rozszeszenie opisu, poprawka linku.) |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane). | Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane). | ||
+ | |||
+ | Pod koniec 2023 nastąpiła aktualizacja - powstał kod dekodera w c wywoływany z linii komend - z powodu problemów ze środowiskiem Lazarus (przetłumaczony z .pas na c przy pomocy AI :) | ||
Autorem tandemu jest [[Jakub Husak]]. | Autorem tandemu jest [[Jakub Husak]]. | ||
- | [https://github.com/jhusak/envisionpc-reborn Strona projektu] | + | [https://github.com/jhusak/audecode Strona projektu] |
[[Kategoria:Emulacja]] | [[Kategoria:Emulacja]] |
Aktualna wersja
Tandem dwóch programów pozwalający na bezkosztowe przenoszenie danych z dyskietek Atari (przy użyciu Atari ze stacją dysków) na komputery PC. Pierwszy etap procesu to wpisanie ręczne małego programu w BASICu, który generuje falę dźwiękową, w ktorej zakodowane są dane sektorów dyskietki. Taki dźwięk wprowadzany jest przez wejście audio do komputera PC, a następnie dekodowany programem AuDecoder.
Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane).
Pod koniec 2023 nastąpiła aktualizacja - powstał kod dekodera w c wywoływany z linii komend - z powodu problemów ze środowiskiem Lazarus (przetłumaczony z .pas na c przy pomocy AI :)
Autorem tandemu jest Jakub Husak.