Jakub Husak

From Atariki

Jump to: navigation, search

Grafika:Husak.JPG

Rocznik 1971, warszawiak. Już w 1985 roku posiadał Atari 800 XL z magnetofonem Atari 1010 (a od 1986 również ze stacją dysków Atari 1050). Jeden z pierwszych w Polsce profesjonalnych muzyków używających małego Atari: tworzył utwory w BASICu, Action!, asemblerze, programie Softsynth (np. Wodospadem Czasu, Wśród Gwiazd Nadziei). Jego utwory znalazły się w pierwszych polskich produkcjach komercyjnych (Warsaw Tetris, Battle Ships, Inside, Ortografia, Tanks), a muzyka ozdabia kilkanaście programów na Atari. Oprócz komponowania tworzył też dema (Garfield, Your Body, Axel-F) oraz gry (Super Fortuna, Problem Jasia, StarBall). Autor oryginalnego systemu odczytu taśmy w "normalu", używanego w Mirage Software (umożliwiał cofnięcie taśmy i ponowną próbę odczytu w przypadku wystąpienia błędu). Rezydent giełdy na Grzybowskiej. Próbował też swych sił w tworzeniu muzyki na komputerze Amiga. Na Atari, poza autorskimi rozwiązaniami, używał chętnie Chaos Music Composera. Jest wielkim miłośnikiem komputerów firmy Apple (na których też tworzy czasem muzykę).

Uczestniczył w Atari Stars Party w 1990 r., Primavera 1994 w Starachowicach (gdzie wygrał crazy compo kultowym już coverem "Pszczółka") oraz kilku edycjach SillyVenture.

Zajmuje się też elektroniką. Konstruktor Atari USBJoy Adapter. Zmontował własną drukarkę 3D na podstawie projektu RepRap, którą można było obejrzeć w akcji na SillyVenture 2012 oraz Fortification 2k13. Twórca uniwersalnego kartridża 128/256 kB dla gry Ridiculous Reality, do którego głównych zalet zalicza się niska cena oraz uniwersalność. Uczestniczy w projekcie SIO2SD (testy, funkcjonalność, projekt jednostronnej płytki SMD). Znacząco rozwinął porzucony projekt EnvisionPC, pod nową nazwą EnvisionPC Reborn, dodając funkcje, których brakowało użytkownikom. Wraz z żoną prowadzi sklepik stepstick.pl, w którym również można zakupić nietypowe produkty elektroniczne czy repair-kity do komputerów Atari, Amiga czy Atari Falcon.

Sukcesy zawodowe

Po ukończeniu studiów pracował w firmie Gemius, później AdOcean tworząc od zera system emisji reklam AdOcean. Po kilku latach odszedł z firmy, zajmował się pracami doraźnymi i odbudową psychiki. Nawiązał współpracę z Pronet jako freelancer, a następnie trafił pod skrzydła firmy W2M, aktualnie Funtronic, gdzie jako główny inżynier ds produktu stworzył pierwszą całkowicie polską tablicę interaktywną WIT (aktualnie Funtronic Board). W 2013 r. zaprojektował podłogę interaktywną "Magiczny Dywan" zajmując się stroną hardware i software (czym zajmuje się do dziś), stworzył pierwsze projekty obudowy oraz przygotował całość do produkcji.

Życie osobiste

Żonaty, troje dzieci. Zwolennik ochrony prywatności w sieci (czytaj: na fb go nie znajdziesz).

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools