Transmuter

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:46, 4 mar 2024
Krótki (Dyskusja | wkład)
(Maureen, nie Ian.)
← Previous diff
Aktualna wersja
Krótki (Dyskusja | wkład)
(Precyzyjniej o pisowni tytułu.)
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|transmuter.png}} {{grafr|transmuter.png}}
-Właściwie tytuł brzmi "Trans Muter", przynajmniej tak wygląda na ekranie tytułowym. Gra wydana w roku 1987 przez Codemasters, początkowo na ZX Spectrum i Amstrada, w tym samym roku skonwertowana na Atari przez [[Maureen Copeland]]. Za muzykę w wersji Atari odpowiada [[David Whittaker]], co stanowi główny atut gry.+'''"Transmuter"''' (stylizowane osobno "Trans Muter" na ekranie tytułowym) to gra wydana w roku 1987 przez Codemasters, początkowo na ZX Spectrum i Amstrada, w tym samym roku skonwertowana na Atari przez [[Maureen Copeland]]. Za muzykę w wersji Atari odpowiada [[David Whittaker]], co stanowi główny atut gry.
==Wolne tłumaczenie instrukcji== ==Wolne tłumaczenie instrukcji==

Aktualna wersja

Grafika:transmuter.png

"Transmuter" (stylizowane osobno "Trans Muter" na ekranie tytułowym) to gra wydana w roku 1987 przez Codemasters, początkowo na ZX Spectrum i Amstrada, w tym samym roku skonwertowana na Atari przez Maureen Copeland. Za muzykę w wersji Atari odpowiada David Whittaker, co stanowi główny atut gry.

Wolne tłumaczenie instrukcji

Ludzkość musiała opuścić powierzchnię Ziemi i wycofać się do podziemi, ponieważ Słońce przekształciło się w czerwonego olbrzyma. Co gorsza, śmiercionośne maszyny chcą zniszczyć ludzi. Ostatecznie ocalałym udało się opuścić planetę i znaleźć nowe miejsce do życia. Teraz, lata później, gracz wciela się w rolę Overlorda Tenza, aby wrócić na Ziemię i zniszczyć maszyny.

Gra jest strzelanką, w której statek kosmiczny gracza porusza się od lewej do prawej, strzelając do wszystkiego w zasięgu wzroku. W niektórych sekcjach konieczne jest ostrożne poruszanie się po otoczeniu - dotykanie ścian jest tak samo niezdrowe, jak trafienie przez wroga. Ulepszenia statku zdobywa się poprzez gromadzenie punktów. Po osiągnięciu określonej liczby punktów zapala się pierwsze ulepszenie - prędkość. Po naciśnięciu przycisku zostanie ono zastosowane na statku - ale jeśli gracz jest bardziej zainteresowany jednym z pozostałych czterech ulepszeń (najdroższe są tarcze ochronne), musi poczekać, aż zdobędzie wystarczającą liczbę punktów, aby sobie na to pozwolić.

Krótkie info

Grafika:transmuter_boss.png

  • gra wygląda tak, jakby nie używała detekcji sprzętowej duszków
  • ulepszenia naszej bronii pojawiają się wraz z punktami (są przedstawione jako ikonki na dole). Aktywujemy je klawiszem spacji
  • niestety prędkość rozgrywki jest usypiająca
  • gra składa się właściwie z czterech zapętlających się poziomów

- poziom pierwszy jak na pierwszej grafice, zakończony Bosem (patrz obok)

- poziom bonusowy (Uwaga! Można zginąć!)

- tunel (tu uważać trzeba na przewężenia, brak wrogów)

- poziom drugi różniący się grafiką od pierwszego, zakończony takim samym bosem

  • naszym pojazdem można się poruszać do około połowy ekranu, ale trzeba uważać na Bosa, zawsze pojawia się na środku ekranu


Odnośniki zewnętrzne

Personal tools