Dyskusja:APC (format pliku)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:44, 11 sie 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(algorytmy konwersji)
← Previous diff
Wersja z dnia 14:56, 11 sie 2024
0xF (Dyskusja | wkład)
(konwersja)
Next diff →
Linia 9: Linia 9:
::A jak w takim razie jest z algorytmami konwersji? Bo może w takim razie do konwersji na NTSC trzeba użyć innego algorytmu (z innymi współczynnikami), niż dla PAL? Może w takim razie należałoby założyć, że APC jest dla NTSC a PLM dla PAL? --[[Użytkownik:Mono|Mono]] 15:44, 11 sie 2024 (CEST) ::A jak w takim razie jest z algorytmami konwersji? Bo może w takim razie do konwersji na NTSC trzeba użyć innego algorytmu (z innymi współczynnikami), niż dla PAL? Może w takim razie należałoby założyć, że APC jest dla NTSC a PLM dla PAL? --[[Użytkownik:Mono|Mono]] 15:44, 11 sie 2024 (CEST)
 +
 +:::Najprościej szukać najbliższego koloru w palecie Atari. Oczywiście palety PAL i NTSC są różne. Nie używałem dużo APAC, ale w latach '90 parę osób ze sceny konwertowało hurtowo mangę. O "Plama 256" nie słyszałem wtedy. --[[Użytkownik:0xF|0xF]] 16:56, 11 sie 2024 (CEST)

Wersja z dnia 14:56, 11 sie 2024

Mamy dwa osobne pojęcia - interleave i interlace na przeplot. Ja rozumiem różnicę tak, że interleaving oznacza przeplot miedzyliniowy czyli JEDEN obraz, ale kolejne linie naprzemiennie w trybach 11 i 9 (czy tam innych w innych formatach), interlace z kolei to są DWA obrazy wyświetlane naprzemiennie, przy czym niekoniecznie te obrazy mają przeplot międzyliniowy. Tak zresztą interlace jest rozumiany choćby na Amidze, gdzie przecież naprzemiennie wyświetlane są dwa obrazy w jednolitych trybach. A w takim razie JAK w końcu wyświetlane są obrazy z APAC view? Bo tam przecież jest JEDEN obraz... --Mono 10:50, 11 sie 2024 (CEST)

Oryginalne oprogramowanie APAC mrugało, bo o ile wiem, było pisało na NTSC, gdzie nie ma linii opóźniającej kolory PAL.
Dopiero później ktoś wymyślił, że na PAL wystarczy nieruchomy obraz z linii 11 i 9. --0xF 12:08, 11 sie 2024 (CEST)
APAC jest wiele lat starszy od "Plamy", więc nie powinniśmy pisać, że format ma taki, jak "Plama", tylko na odwrót.
Poza tym w niektórych plikach na końcu występuje 40 kodów internal trybu tekstowego jako podpis obrazka (plik ma 7720 bajtów). Wydaje mi się, że obsługiwało je oprogramowanie APAC, ale nie "Plama", chociaż w przykładach RECOIL mam również 7720-bajtowy plik PLM. --0xF 12:15, 11 sie 2024 (CEST)
A jak w takim razie jest z algorytmami konwersji? Bo może w takim razie do konwersji na NTSC trzeba użyć innego algorytmu (z innymi współczynnikami), niż dla PAL? Może w takim razie należałoby założyć, że APC jest dla NTSC a PLM dla PAL? --Mono 15:44, 11 sie 2024 (CEST)
Najprościej szukać najbliższego koloru w palecie Atari. Oczywiście palety PAL i NTSC są różne. Nie używałem dużo APAC, ale w latach '90 parę osób ze sceny konwertowało hurtowo mangę. O "Plama 256" nie słyszałem wtedy. --0xF 16:56, 11 sie 2024 (CEST)
Personal tools