The Coders' Guide To The Demoscene

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:14, 26 sie 2024
Jhusak (Dyskusja | wkład)
(Dodano artykuł)
← Previous diff
Aktualna wersja
Jhusak (Dyskusja | wkład)
(Linki)
Linia 8: Linia 8:
* [https://demozoo.org/productions/355416/ Demo na Demozoo] * [https://demozoo.org/productions/355416/ Demo na Demozoo]
 +* [https://www.youtube.com/watch?v=mlmrPPBrr6Q Demo z muzyką 12.5kHz na Youtube] ta wersja działa na AtariSTE 8 mHz 4MB ramu.
* [https://www.youtube.com/watch?v=K9WK6nJTNOo Demo z muzyką 50kHz na Youtube] * [https://www.youtube.com/watch?v=K9WK6nJTNOo Demo z muzyką 50kHz na Youtube]
 +
 +[[Kategoria:Dema ST/E]]

Aktualna wersja

Demo na Atari STE, chodzi również na Mega STE, napisane w okresie styczeń - sierpień 2024 przez Acid Team, muzykę skomponował Jakub Husak. Demo wystawione na SillyVenture 2024 SE, zajęło pierwsze miejsce z notą średnią 9.38, wywołało poruszenie i owację na stojąco, ponadto było bisowane.

Nowatorskość dema polega na maksymalizacji tego, co można wycisnąć z jednej ramki na procesorze 68000. Tysiące punktów, kostka niemal całoekranowa, całoekranowy rotozoomer jednobitplanowy, kostka rubika rysowana z ponad 100 linii z częściowym zasłanianiem tła, chmury punktów... Wszystkie efekty są całoekranowe, bez marginesów.

Zarzuty wobec dema to "plotstream", czy "animacja" są po części prawdziwe, po części krzywdzące. Tak czy inaczej stream nie powoduje, że wszystkie efekty są "łatwe do zrobienia", ponieważ ilość kropek czy bajtów do zmiany na ramkę przekracza możliwości procesora 8MHz. Jednak niezliczone triki pozwoliły na doprowadzenie tych efektów do stanu zadowalającego twórców, czyli 50 ramek na sekundę w trybie fullscreen.

Linki

Personal tools