Rebound
From Atariki
Wersja z dnia 17:38, 9 cze 2009 Sikor (Dyskusja | wkład) (Link do wersji automatowej (jeszcze nieaktywny!!! Brak dokładnych danych na obecną chwilę!!!)) ← Previous diff |
Aktualna wersja Krótki (Dyskusja | wkład) (Szczegóły wydania gry.) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj [[ (arcade)|tutaj]]. | + | Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji [[MicroValue]]. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj [[Rebound (arcade)|tutaj]], zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic [[Rebound (Antic Magazine)|tutaj]]. |
- | + | ||
{{grafr|Rebound.gif}} | {{grafr|Rebound.gif}} | ||
Linia 7: | Linia 6: | ||
== Okoliczności przyrody == | == Okoliczności przyrody == | ||
- | Gra pseudo-sportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjska firmę Microvalue. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonała grafikę, szybką akcjęi świetną muzykę (perkusja, której motyw występuje w kilku starszych [[demo|demach]]. | + | Gra pseudosportowa stworzona przez [[Ivan Mackintosh|Ivana Mackintosha]] (program) oraz [[Richard Munns|Richarda Munnsa]] (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjską markę [[MicroValue]] w zestawie o nazwie [[Four Great Games Volume 3]]. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonałą grafikę, szybką akcję i świetną muzykę (perkusja), której motyw występuje w kilku starszych [[demo|demach]]. |
== Sposób gry, czyli technikalia == | == Sposób gry, czyli technikalia == | ||
Linia 18: | Linia 17: | ||
* część dolna dla 1 gracza | * część dolna dla 1 gracza | ||
* część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw | * część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw | ||
- | '''Jak grać''': gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudo-trójwymiarowy [[Pong]] okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa sie kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). | + | '''Jak grać''': gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy [[Pong]] okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). |
- | Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty publiczność. | + | Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność. |
== Drobne oszustwa == | == Drobne oszustwa == | ||
- | Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje skuchę gracza sterowanego przez komputer - nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakiś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami. | + | Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje "skuchę" gracza sterowanego przez komputer — nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakichś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami. |
== Podobne gry dla Atari XL/XE == | == Podobne gry dla Atari XL/XE == | ||
Linia 28: | Linia 27: | ||
== Linki zewnętrzne == | == Linki zewnętrzne == | ||
- | * [http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=2833 Rebound] na Fandalu | + | * [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=2833 Rebound] na Fandalu |
- | * Aktualna strona [http://www.microvalue.net/ Microvalue] | + | * Aktualna strona [http://www.microvalue.net/ MicroValue] |
- | + | ||
- | + | ||
- | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | + | [[Kategoria: Gry dla Atari 8-bit]] |
Aktualna wersja
Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji MicroValue. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj tutaj, zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic tutaj.
Spis treści |
Z czym to się je..
"Taaaak, proszęęęę Państwa!!! Mamy finał!!! Rok 2107 to nasz roook!!!" - głos komentatora wyraźnie wskazywał na Twój sukces, drogi graczu. Jako pierwszy w historii naszego kraju doszedłeś do finału w grze "Rebound" - nowoczesnej odmianie tenisa. Nie zawiedź nas!!!
Okoliczności przyrody
Gra pseudosportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjską markę MicroValue w zestawie o nazwie Four Great Games Volume 3. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonałą grafikę, szybką akcję i świetną muzykę (perkusja), której motyw występuje w kilku starszych demach.
Sposób gry, czyli technikalia
Ekran tytułowy:
- OPTION - wybór poziomu trudności (od 1 do 3, prędkość rozgrywki)
- SELECT - wybór ilości graczy (1 lub 2)
- START - rozpoczęcie gry
Ekran gry: podzielony jest na trzy poziome części:
- część górna dotyczy gracza numer 2 (lub komputera, gdy zastępuje on żywego przeciwnika);
- część dolna dla 1 gracza
- część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw
Jak grać: gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy Pong okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność.
Drobne oszustwa
Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje "skuchę" gracza sterowanego przez komputer — nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakichś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.
Podobne gry dla Atari XL/XE
Linki zewnętrzne
- Rebound na Fandalu
- Aktualna strona MicroValue