Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:36, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (o jednym dostępnym kolorze, o artifactingu i o dziwnych priorytetach sprite'ów) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:39, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) (może tak lepiej) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
''Tryby monochromatyczne ANTICa'' to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]. Pociąga to za sobą następujące skutki: | ''Tryby monochromatyczne ANTICa'' to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]. Pociąga to za sobą następujące skutki: | ||
* Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością. | * Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością. | ||
- | * Zachodzi efekt [[atrifacting]]u. | + | * Zachodzi [[efekt artefaktów]]. |
* Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTICa]]., najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTICa]]., najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | ||
Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 20:39, 7 wrz 2005
Tryby monochromatyczne ANTICa to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Pociąga to za sobą następujące skutki:
- Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością.
- Zachodzi efekt artefaktów.
- Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTICa., najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $0 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.