Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:39, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) (może tak lepiej) ← Previous diff |
Wersja z dnia 22:27, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (info o szerokości w pikselach, drobne poprawki) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | ''Tryby monochromatyczne ANTICa'' to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]. Pociąga to za sobą następujące skutki: | + | '''Tryby monochromatyczne ANTIC'a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC'a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: |
- | * Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością. | + | * Ilość pikseli w linii przy [[Rejestry ANTIC'a#DMACTL|normalnej szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. |
- | * Zachodzi [[efekt artefaktów]]. | + | * Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. |
- | * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTICa]]., najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | + | * Dostępne są 2 kolory o tej samej [[chrominancja|chrominancji]]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [[luminancja|luminancję]] pikseli drugiego koloru. |
+ | * W systemie NTSC zachodzi [[efekt artefaktów]]. | ||
+ | * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | ||
Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 22:27, 7 wrz 2005
Tryby monochromatyczne ANTIC'a to 2-kolorowe tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Mają one następujące wspólne cechy:
- Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
- Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
- Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
- W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
- Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG, najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $0 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.