Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 22:27, 7 wrz 2005 Krótki (Dyskusja | wkład) (info o szerokości w pikselach, drobne poprawki) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:52, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''Tryby monochromatyczne ANTIC'a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC'a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: | + | '''Tryby monochromatyczne ANTIC-a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC'a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: |
* Ilość pikseli w linii przy [[Rejestry ANTIC'a#DMACTL|normalnej szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. | * Ilość pikseli w linii przy [[Rejestry ANTIC'a#DMACTL|normalnej szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384. | ||
* Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. | * Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. |
Wersja z dnia 23:52, 7 wrz 2005
Tryby monochromatyczne ANTIC-a to 2-kolorowe tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Mają one następujące wspólne cechy:
- Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
- Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
- Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
- W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
- Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG, najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $0 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.