Shadebobs
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 16:28, 26 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:31, 26 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
* SHADE - cień, smuga - którą ów obiekt zostawiał | * SHADE - cień, smuga - którą ów obiekt zostawiał | ||
- | Shadeboby na Atari zostały przeniesione dość szybko, bo około 1989-90 r. (demo Petera Sabatha), następnie widać je (już bardziej podobne do amigowskiego pierwowzoru) w kultowym demosie THE TOP #3. Poźniej pojawiły się m.in. w demach grup [[Shadows]], [[Slight]], [[APC]] i [[Taquart]]. | + | Idea [[shadebobów]] na Atari zostały przeniesione dość szybko, bo około 1989-90 r. ("oczka" w demie Petera Sabatha), następnie widać je (już bardziej podobne do amigowskiego pierwowzoru) w kultowym demosie THE TOP #3. Poźniej pojawiły się m.in. w demach grup [[Shadows]], [[Slight]], [[APC]] i [[Taquart]]. |
[[Kategoria:Glosariusz]] | [[Kategoria:Glosariusz]] |
Wersja z dnia 16:31, 26 wrz 2005
SHADEBOBY - popularny kiedyś efekt w demie, polegający na wyświetlaniu serii obiektów poruszających się po określonym torze (trajektorii) na ekranie, które zostawiały po sobie ślad. Są one pokazywane przez jakiś czas (nie znikają szybko) aż do zapełnienia ekranu i ewentualnej powtórce z innym kierukiem poruszania. Nazwa pochodzi ze sceny Amigi, gdzie po raz pierwszy użyto tego efektu, samo określenie zaś oznaczało:
- BOB - najmniejszy obiekt graficzny, który obsługiwał procesor grafiki w Amidze (Blitter OBject), najczęściej w demie pokazywany jako... kulka :)
- SHADE - cień, smuga - którą ów obiekt zostawiał
Idea shadebobów na Atari zostały przeniesione dość szybko, bo około 1989-90 r. ("oczka" w demie Petera Sabatha), następnie widać je (już bardziej podobne do amigowskiego pierwowzoru) w kultowym demosie THE TOP #3. Poźniej pojawiły się m.in. w demach grup Shadows, Slight, APC i Taquart.