ABBUC SONDERMAGAZIN 17 Intro

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:26, 29 wrz 2005
Seban (Dyskusja | wkład)
(takie tam)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:45, 29 wrz 2005
Seban (Dyskusja | wkład)
(literówki)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-[[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. [[Intro]] zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. [[dot plotter]] skaładający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w tzw. "jednej ramce".+[[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. [[Intro]] zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. [[dot plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w tzw. "jednej ramce".
-Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [[PAL]] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Coder|Koderzy]] bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje).+Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [[PAL]] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Koder]]zy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje).
-W przypadku innych platfor [[Koder]]zy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli [[koder]] podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli [[FPS]]). Pojęcie [[FPS]] bardziej się przyjeło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC. +W przypadku innych platform [[Koder]]zy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli [[koder]] podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli [[FPS]]). Pojęcie [[FPS]] bardziej się przyjęło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC.
-W przypadku [[dot plotter]]a [[Rzóg]]a możemy powiedziec iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać ;) Ale to już temat na zupełnie inny artykuł.+W przypadku [[dot plotter]]a [[Rzóg]]a możemy powiedzieć iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać ;) Ale to już temat na zupełnie inny artykuł.
Linia 14: Linia 14:
-Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowene figury poprzez zmianę kilku parametrów :)+Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów :)

Wersja z dnia 19:45, 29 wrz 2005

Intro napisane przez Rzóga na "zamówienie" niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. dot plotter składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić Rzógowi w tzw. "jednej ramce".


Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej ANTIC+GTIA) w systemie PAL generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli Koderowi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI Koderzy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje).


W przypadku innych platform Koderzy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli koder podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli FPS). Pojęcie FPS bardziej się przyjęło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC.


W przypadku dot plottera Rzóga możemy powiedzieć iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać ;) Ale to już temat na zupełnie inny artykuł.


Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif


Tak jak w przypadku każdego plottera użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów :)

Personal tools