Future Composer
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 07:28, 5 paź 2005 Seban (Dyskusja | wkład) (poprawiłem [[ i |) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:20, 6 paź 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
'''Future Composer''' (FC) - pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]]. | '''Future Composer''' (FC) - pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]]. | ||
- | Napisany przez [[Magnus|Magnusa]], został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer|Chaos Music Composerem]] [[L.K. Avalon|Avalonu]] czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[POKEY|POKEY-a]]. | + | Napisany przez [[Magnus|Magnusa]] około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]], został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer|Chaos Music Composerem]] [[L.K. Avalon|Avalonu]] czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk [[POKEY|POKEY-a]]. |
Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :) | Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :) | ||
Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]]. | Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]]. |
Wersja z dnia 07:20, 6 paź 2005
Future Composer (FC) - pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów Atari 8-bit. Napisany przez Magnusa około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na Atari Stars Party, został wydany przez firmę Spektra w 1991 roku (jeszcze przed Chaos Music Composerem Avalonu czy Sound Trackerem firmy ASF). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny ;) dźwięk POKEY-a. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie futurystyczny design programu). :) Edytora tego używali tacy muzycy jak Zur-Soft, Top Odin, Tomasz Liebich czy Tatqoo i Greg.
Niektóre cechy charakterystyczne dla FC:
- generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
- bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (było to ważne w demach np. Konop użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions).