Jet Set Willy
From Atariki
Wersja z dnia 02:23, 17 paź 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:55, 17 paź 2005 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''Jet Set Willy''' - atarowska wersja znanego przeboju z początku lat osiemdziesiątych. W grze chodzi o to, żeby pozbierać przedmioty rozrzucone po całym domu, co jest warunkiem wpuszczenia naszego bohatera przez żonę do sypialni. Dom ma 52 spore pokoje, a w nich, oprócz przedmiotów do zebrania, znajduje się też mnóstwo pułapek i zabijających straszydeł. Na wykonanie zadania jest 5 godzin. | + | '''Jet Set Willy''' - atarowska wersja znanego przeboju z początku lat osiemdziesiątych. Według dostępnych źrodeł, jest to napisany przez [[Tynesoft]] klon gry na ZX Spectrum wydanej przez Software Projects. Gra na Spectrum jest rozwinięciem nieco wcześniej wydanej gry pt. "Manic Miner", ta natomiast jest z kolei adaptacją gry na Atari pt. [[Miner 2049'er]]. |
+ | |||
+ | W "Jet Set Willy" chodzi o to, żeby pozbierać przedmioty rozrzucone po całym domu, co jest warunkiem wpuszczenia naszego bohatera przez żonę do sypialni. Dom ma 52 spore pokoje, a w nich, oprócz przedmiotów do zebrania, znajduje się też mnóstwo pułapek i zabijających straszydeł. Na wykonanie zadania jest 5 godzin. | ||
Wersja na Atari charakteryzuje się tyleż kiepską grafiką, co świetnym, trwającym dobre 10 minut soundtrackiem autorstwa Roba Hubbarda. | Wersja na Atari charakteryzuje się tyleż kiepską grafiką, co świetnym, trwającym dobre 10 minut soundtrackiem autorstwa Roba Hubbarda. |
Wersja z dnia 11:55, 17 paź 2005
Jet Set Willy - atarowska wersja znanego przeboju z początku lat osiemdziesiątych. Według dostępnych źrodeł, jest to napisany przez Tynesoft klon gry na ZX Spectrum wydanej przez Software Projects. Gra na Spectrum jest rozwinięciem nieco wcześniej wydanej gry pt. "Manic Miner", ta natomiast jest z kolei adaptacją gry na Atari pt. Miner 2049'er.
W "Jet Set Willy" chodzi o to, żeby pozbierać przedmioty rozrzucone po całym domu, co jest warunkiem wpuszczenia naszego bohatera przez żonę do sypialni. Dom ma 52 spore pokoje, a w nich, oprócz przedmiotów do zebrania, znajduje się też mnóstwo pułapek i zabijających straszydeł. Na wykonanie zadania jest 5 godzin.
Wersja na Atari charakteryzuje się tyleż kiepską grafiką, co świetnym, trwającym dobre 10 minut soundtrackiem autorstwa Roba Hubbarda.
Mapa do całej gry znajduje się tutaj: [1]. Trwają poszukiwania osoby, której się tę grę - w wersji na Atari - udało ukończyć. Istnieje podejrzenie, że wszystkie znane kopie mają uszkodzenie, które to uniemożliwia. Dyskusja na ten temat jest tutaj: [2].
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.