ABBUC SONDERMAGAZIN 17 Intro
From Atariki
Wersja z dnia 01:24, 10 lut 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:31, 27 mar 2006 Sikor (Dyskusja | wkład) (podlinkowany zewnętrznie PAL) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
- | Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [[PAL]] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Koder]]zy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje). | + | Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [http://pl.wikipedia.org/wiki/PAL_%28telewizja%29 PAL] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Koder]]zy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje). |
Wersja z dnia 13:31, 27 mar 2006
Intro napisane przez Rzóga na "zamówienie" niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. dot plotter składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić Rzógowi w tzw. "jednej ramce".
Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej ANTIC+GTIA) w systemie PAL generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli Koderowi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI Koderzy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje).
W przypadku innych platform Koderzy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli koder podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli FPS). Pojęcie FPS bardziej się przyjęło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC.
W przypadku dot plottera Rzóga możemy powiedzieć iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać. Ale to już temat na zupełnie inny artykuł.
Tak jak w przypadku każdego plottera użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów.