Power Packer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:38, 7 kwi 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 14:41, 7 kwi 2006
KMK (Dyskusja | wkład)
(przeniesienie)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Jest to program działający pod kontrolą systemu [[Amiga OS]] na komputerach marki [http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Commodore Amiga]. Pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych uruchamianych pod kontrolą [http://pl.wikipedia.org/wiki/Workbench Workbencha], miał jednak możliwość spakowania dowolnego pliku, niekoniecznie związanego z Amigą. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy [[Bloody Coders]] postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów Atari. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli Power Packera do kompresji swoich [[release]]ów. Ich procedurę dekompresującą dla Power Packera możemy obejrzeć w akcji w np. w grze [[Cavernia]] przygotowanej przez [[Bloody Coders]]. Jest to program działający pod kontrolą systemu [[Amiga OS]] na komputerach marki [http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Commodore Amiga]. Pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych uruchamianych pod kontrolą [http://pl.wikipedia.org/wiki/Workbench Workbencha], miał jednak możliwość spakowania dowolnego pliku, niekoniecznie związanego z Amigą. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy [[Bloody Coders]] postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów Atari. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli Power Packera do kompresji swoich [[release]]ów. Ich procedurę dekompresującą dla Power Packera możemy obejrzeć w akcji w np. w grze [[Cavernia]] przygotowanej przez [[Bloody Coders]].
-Nie wiadomo kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego [[cruncher]]a dla 8-bitowego mikroprocesora 6502. Prawdopodobnie ktoś z [[Bloody Coders]]. Domyślać się tego możemy już po pierwszych [[release]]ach grupy [[Bloody Coders]]. [[Seban]] zauważył iż wersja [[Cavernia|Caverni]] "wypuszczona" w świat właśnie przez [[Bloody Coders]] zawiera na początku spakowanych danych 4-bajtową sygnaturę "PP20", która jest charakterystyczna dla plików spakowanych właśnie Amigowskim Power Packerem. Zaciekawiony tym faktem [[Seban]] napisał własną wersję depackera dla danych spakowanych Power Packerem (bazując oczywiście na pierwszej wersji od [[Bloody Coders]]), po czym kod źródłowy depackera został opublikowany w magazynie dyskowym [[Barymag]]. Po jakimś czasie [[TLB]] przysłał źródła depackera przeznaczone dla Amigi napisane w asemblerze procesora 680xx, a jego analiza pozwoliła na napisanie jeszcze krótszego i efektywniejszego depackera. Projekt został nazwany [[PP20 Depacker]].+Nie wiadomo kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego [[cruncher]]a dla 8-bitowego mikroprocesora 6502. Prawdopodobnie ktoś z [[Bloody Coders]]. Domyślać się tego możemy już po pierwszych [[release]]ach grupy [[Bloody Coders]]. Na podstawie tej procedury powstał potem [[PP20 Depacker]].
Power Packera używali jeszcze [[Clever People]] do pakowania niektórych [[release|releaseów]] (np. [[Technus]]). Power Packera używali jeszcze [[Clever People]] do pakowania niektórych [[release|releaseów]] (np. [[Technus]]).

Wersja z dnia 14:41, 7 kwi 2006

Jest to program działający pod kontrolą systemu Amiga OS na komputerach marki Commodore Amiga. Pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych uruchamianych pod kontrolą Workbencha, miał jednak możliwość spakowania dowolnego pliku, niekoniecznie związanego z Amigą. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy Bloody Coders postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów Atari. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli Power Packera do kompresji swoich releaseów. Ich procedurę dekompresującą dla Power Packera możemy obejrzeć w akcji w np. w grze Cavernia przygotowanej przez Bloody Coders.

Nie wiadomo kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego crunchera dla 8-bitowego mikroprocesora 6502. Prawdopodobnie ktoś z Bloody Coders. Domyślać się tego możemy już po pierwszych releaseach grupy Bloody Coders. Na podstawie tej procedury powstał potem PP20 Depacker.

Power Packera używali jeszcze Clever People do pakowania niektórych releaseów (np. Technus). A do dziś chyba używa go Święty/Zelax do skracania swoich produkcji (np. demo Reditus lub Maze).

Personal tools