HARD
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:12, 5 kwi 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 08:19, 9 kwi 2006 Miker (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
(HARD Software, HARD Soft) - węgierska grupa, znana przede wszystkim ze "zrzucania" całych części [[demo|dem]] z [http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]. Poza tym HARD to innowatorzy w dziedzinie: | (HARD Software, HARD Soft) - węgierska grupa, znana przede wszystkim ze "zrzucania" całych części [[demo|dem]] z [http://en.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]. Poza tym HARD to innowatorzy w dziedzinie: | ||
- | * dźwięku - jako (oficjalnie) pierwsi odtwarzali (programowo, bez modyfikacji sprzętowych) pliki .[[sid]] na Atari (cała ścieżka dźwiękowa w ich demach to muzyczki z C64 z autorskim playerem) | + | * dźwięku - jako (oficjalnie) pierwsi odtwarzali (programowo, bez modyfikacji sprzętowych) pliki ''.sid'' na Atari (cała ścieżka dźwiękowa w ich demach to muzyczki z C64 z autorskim playerem) |
- | * obrazu - pierwsi wpadli na pomysł trybu [[HIP]] w grafice stąd też jego nazwa (Hard Interlace Picture) | + | * obrazu - pierwsi wpadli na pomysł trybu [[HIP]] w grafice stąd też jego nazwa (Hard-Interlacing-Picture) |
Wersja z dnia 08:19, 9 kwi 2006
(HARD Software, HARD Soft) - węgierska grupa, znana przede wszystkim ze "zrzucania" całych części dem z Commodore 64. Poza tym HARD to innowatorzy w dziedzinie:
- dźwięku - jako (oficjalnie) pierwsi odtwarzali (programowo, bez modyfikacji sprzętowych) pliki .sid na Atari (cała ścieżka dźwiękowa w ich demach to muzyczki z C64 z autorskim playerem)
- obrazu - pierwsi wpadli na pomysł trybu HIP w grafice stąd też jego nazwa (Hard-Interlacing-Picture)
Członkowie:
- Tamas Bene - koder
- Felker Farkas - koder
- Teli Sandor - koder, swaper
Wydane produkcje:
- Veronika
- Cool Emotions
- Joyride - demo wystawione na QuaST 1995
- Blip - gra, która ukazała się w Abbuc Magazin
- intro do 36. wydania w/w magazynu
Grupa działała w I połowie lat 90. XX w.