Kefren bars

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 23:43, 15 kwi 2006
Mikey (Dyskusja | wkład)
(COPPER != cooper)
← Previous diff
Wersja z dnia 08:46, 21 kwi 2006
CK (Dyskusja | wkład)
(dodalem info o Ooh Crikey Wot a Scorcher - The Lost Boys)
Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Na 8-bitowym Atari ''Kefren bary'' można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu ('''world first!'''), [[Taquart Intro]] czy [[Overmind]] oraz paru innych produkcjach. Na 8-bitowym Atari ''Kefren bary'' można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu ('''world first!'''), [[Taquart Intro]] czy [[Overmind]] oraz paru innych produkcjach.
- +Na ST np. 'Reset Screen'ie Ooh Crikey Wot a Scorcher grupy The Lost Boys
[[Kategoria:Glosariusz]] [[Kategoria:Glosariusz]]

Wersja z dnia 08:46, 21 kwi 2006

Grafika:kefrens_bars.gif

Nazwa popularnego ongiś efektu w demach na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Wywodzi się ze sceny Amigi, stąd też alternatywna nazwa tego efektu: "copper bars". Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych barów, które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod scrollem, Kefren bary były ustawione pionowo i do tego zawsze były ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy KEFRENS.

Na 8-bitowym Atari Kefren bary można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu (world first!), Taquart Intro czy Overmind oraz paru innych produkcjach. Na ST np. 'Reset Screen'ie Ooh Crikey Wot a Scorcher grupy The Lost Boys

Personal tools