Ramka

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:06, 23 kwi 2006
Epi (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:52, 1 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)
(tak chyba będzie lepiej)
Next diff →
Linia 4: Linia 4:
W systemie PAL ramka odpowiada 312 liniom po 114 cykli maszynowych, czyli 35568 cyklom maszynowym. W systemie PAL ramka odpowiada 312 liniom po 114 cykli maszynowych, czyli 35568 cyklom maszynowym.
-Określenie "efekt działa w jednej (dwóch, trzech, itd.) ramce" odnosi się do tego, z jaką częstotliwością rysowane są kolejne klatki efektu. Wrażenie idealnie płynnego ruchu otrzymamy, gdy efekt mieści się w jednej ramce, z każdą kolejną ramką płynność jest mniejsza.+Określenie "efekt działa w jednej ramce (bądź dwóch, trzech, itd.)" odnosi się do tego, z jaką częstotliwością rysowane są kolejne klatki efektu. Wrażenie idealnie płynnego ruchu otrzymamy, gdy efekt mieści się w jednej ramce, z każdą kolejną ramką płynność jest mniejsza.
Na wyższych platformach częściej używane jest pojęcie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second FPS]. Na wyższych platformach częściej używane jest pojęcie [http://pl.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second FPS].
[[Kategoria:Glosariusz]] [[Kategoria:Glosariusz]]

Wersja z dnia 17:52, 1 maj 2006

Jednostka czasu odpowiadająca jednemu wyświetleniu całego obrazu wraz z powrotem plamki kineskopu. W uproszczeniu podaje się, że w komputerach w systemie NTSC jest to 1/60 s, a w pozostałych (PAL/SECAM) - 1/50 s. Dokładne wartości wynikają z częstotliwości taktowania procesora. W NTSC ekran jest odświeżany z częstotliwością 59.94 Hz, w pozostałych - 49.86 Hz.

W systemie PAL ramka odpowiada 312 liniom po 114 cykli maszynowych, czyli 35568 cyklom maszynowym.

Określenie "efekt działa w jednej ramce (bądź dwóch, trzech, itd.)" odnosi się do tego, z jaką częstotliwością rysowane są kolejne klatki efektu. Wrażenie idealnie płynnego ruchu otrzymamy, gdy efekt mieści się w jednej ramce, z każdą kolejną ramką płynność jest mniejsza.

Na wyższych platformach częściej używane jest pojęcie FPS.

Personal tools