Spectrum 512
From Atariki
Wersja z dnia 13:09, 26 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 14:27, 26 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający prace w trybie 512 kolorów uzyskiwanym programowo, w niskiej rozdzielczości [[ST]] (320x200 pixeli). Maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. | + | '''Spectrum 512''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]], będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie '''512 kolorów''' (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości [[ST]] - 320x200 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi. |
- | Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. | + | Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest uruchomienie w trybie odświeżania 60Hz. |
- | + | Program odczytuje pliki zapisane w formatach [[NEOchrome]], [[DEGAS]], IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej '''*.SPC''' lub nie skompresowanej '''*.SPU'''. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | |
- | Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16. | + | |
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki. | Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki. |
Wersja z dnia 14:27, 26 maj 2006
Spectrum 512 - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST, będący częścią pakietu programów do tworzenia grafiki i animacji firmy ANTIC. Umożliwiający pracę w programowo uzyskiwanym trybie 512 kolorów (maksymalnie możliwe jest uzyskanie około 48 kolorów na linie) w niskiej rozdzielczości ST - 320x200 pixeli. W obrazkach w tym trybie mogą być widoczne kolorowe smugi.
Do poprawnego funkcjonowania programu niezbędne jest uruchomienie w trybie odświeżania 60Hz. Program odczytuje pliki zapisane w formatach NEOchrome, DEGAS, IFF oraz własnym. Zapisuje natomiast tylko we własnym, w postaci skompresowanej *.SPC lub nie skompresowanej *.SPU. Niestety oferuje bardzo proste i słabe funkcje edycyjne, z tego względu raczej przydatny do "podkolorowywania" uprzednio przygotowanych grafik oraz do importu/wyświetlania w większej ilości kolorów niż standardowe 16.
Format Spectrum-a przyjął się w środowisku ST jako standard i używany jest przez wiele programów do generowania grafiki 3D, digitalizery video oraz przeglądarki.
Powiązane strony
- galeria obrazków w formacie SPECTRUM-a 512 i przeglądarki dla PC.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.