Synthetic Arts

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:00, 1 cze 2006
KMK (Dyskusja | wkład)
(literka)
← Previous diff
Wersja z dnia 18:03, 5 cze 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 12: Linia 12:
{{grafr|Synth3.png}} {{grafr|Synth3.png}}
-Ostatnia wersja nosi numer trzy i zachowuje wszystkie cechy wersji drugiej. W zasadzie jest jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Importuje obrazki z formatu [[Spectrum 512]].+Ostatnia wersja nosi numer trzy i zachowuje wszystkie cechy wersji drugiej, dodatkowo działa również na [[Falcon]]ie i [[TT030]].
 +W zasadzie jest jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit (512 kolorów) i 12-bit-interlace (4096 kolorów) na [[ST]] oraz 12-bit (4096 kolorów) i 15-bit-interlace (32768 kolorów) w przypadku [[STE]].
 +Potrafi importować obrazki z formatu [[Spectrum 512]].
 + 
-Działa również na [[Falcon]]ie i [[TT030]]. 
=== Powiązane strony === === Powiązane strony ===

Wersja z dnia 18:03, 5 cze 2006

Synthetic Arts - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST autorstwa francuskiej grupy Cybernetics.

Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości ST (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w GFA BASIC-u, uruchamia się także na Falconie oraz TT030.

Grafika:synth1_1.png

O właściwym Synthetic Arts można mówić od czasu pojawienia się całkowicie zmienionej drugiej wersji pracującej w niskiej rozdzielczości ST - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu przypomina i wzorowany jest na NeoChrome. Tryb edycji w powiększeniu jest jednym z wygodniejszych spośród tego typu programów. Oprócz stawiania pixeli pozwala na rysowanie linii, kwadratów, wypełniania zamkniętych obszarów, szybką zmianę skali powiększenia, łatwe przemieszczanie, a pod prawym przyciskiem myszy znajduje się drugi kolor. Można również w zależności od wielkości pamięci komputera pracować na 99 niezależnych ekranach. Od wersji 2.025 program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. fullscreen) o maksymalnej rozdzielczości 460x276 w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie fullscreen odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu *.KID. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii STE - BLiTTER oraz paletę 4096 kolorów. Nie działa na Falconie i TT030.

Grafika:Synth3.png

Ostatnia wersja nosi numer trzy i zachowuje wszystkie cechy wersji drugiej, dodatkowo działa również na Falconie i TT030. W zasadzie jest jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit (512 kolorów) i 12-bit-interlace (4096 kolorów) na ST oraz 12-bit (4096 kolorów) i 15-bit-interlace (32768 kolorów) w przypadku STE. Potrafi importować obrazki z formatu Spectrum 512.


Powiązane strony

Kid1m.png
przykładowy obrazek w trybie fullscreen 460x276 pixeli

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools