World Karate Championship
From Atariki
Wersja z dnia 08:16, 2 cze 2006 Sikor (Dyskusja | wkład) (dodatkowe) ← Previous diff |
Wersja z dnia 09:16, 2 cze 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) (poprawki, dopiski :P) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{grafr|Worldkarate1.png}} | {{grafr|Worldkarate1.png}} | ||
- | Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Ciekawostka jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate". | + | Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 r. przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate". |
- | Pojedynki z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płytek, czy unikaniu pocisków. Wersja pełna cieszy oko zmieniającą się scenerią pojedynku. Gra również dla dwóch graczy. | + | Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt, czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczonego w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy. |
Linia 30: | Linia 30: | ||
* lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | * lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku | ||
* lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | * lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu | ||
- | |||
- | {{grafr|Worldkarate1.png}} | ||
- | Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Ciekawostka jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate". | ||
- | |||
- | Pojedynki z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płytek, czy unikaniu pocisków. Wersja pełna cieszy oko zmieniającą się scenerią pojedynku. Gra również dla dwóch graczy. | ||
==Informacje dodatkowe== | ==Informacje dodatkowe== | ||
- | Jak wszyscy wiemy, Polska to dziwny kraj. Krąży u nas kilka wersji tej gry, z najbardziej znanych to wersje: | + | Jak wszyscy wiemy, Polska to dziwny kraj. Krąży(ło) u nas kilka wersji tej gry, a z najbardziej znanych to wersje: |
* Jednoplanszowa (Nowy Jork) z muzyką, najczęściej spotykana na starych kasetach w systemie normal; | * Jednoplanszowa (Nowy Jork) z muzyką, najczęściej spotykana na starych kasetach w systemie normal; | ||
- | * Trzyplanszowa FILE z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64KB); | + | * Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB); |
* Pełna wersja dyskowa z doczytywanymi planszami; | * Pełna wersja dyskowa z doczytywanymi planszami; | ||
- | * Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci | + | * Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE) |
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 09:16, 2 cze 2006
Doskonały turniej karate produkcji System Three Software, wydany w 1986 r. przez Epyx. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate".
Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt, czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczonego w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.
Sterowanie
Klawisze:
- START - start gry dla jednego gracza
- SELECT - start gry dla dwóch graczy
- T - włączenie muzyki w trakcie walki
- CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki
Joystick (bez Fire):
- lewo/prawo - krok w danym kierunku
- góra - mizerny skok
- dół - podcięcie
- lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
- dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze
- dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika
Joystick (z Fire):
- góra - kopnięcie z wyskoku
- dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
- <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki schodowej przeciwnika
- <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck
- lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
- lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
Informacje dodatkowe
Jak wszyscy wiemy, Polska to dziwny kraj. Krąży(ło) u nas kilka wersji tej gry, a z najbardziej znanych to wersje:
- Jednoplanszowa (Nowy Jork) z muzyką, najczęściej spotykana na starych kasetach w systemie normal;
- Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
- Pełna wersja dyskowa z doczytywanymi planszami;
- Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.