Sampler
From Atariki
Wersja z dnia 11:25, 9 lip 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (a może jednak SDU?) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:27, 9 lip 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Małe pudełeczko z odrobiną elektroniki w środku, służące do [[digitalizacja|digitalizacji]] dźwięku. Na małym Atari było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ("Crystal Sound" ze Śląska, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet [[Mirage AD Converter]]). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak [[TL]], czy [[Trener]]. | + | Małe pudełeczko z odrobiną elektroniki w środku, służące do [[digitalizacja|digitalizacji]] dźwięku. Pierwsze tego typu urządzenia dla Atari powstały w USA. W Polsce było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ("Crystal Sound" ze Śląska, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet [[Mirage AD Converter]]). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak [[TL]], czy [[Trener]]. |
Podobne urządzenia powstawały również za granicą. | Podobne urządzenia powstawały również za granicą. |
Wersja z dnia 11:27, 9 lip 2006
Małe pudełeczko z odrobiną elektroniki w środku, służące do digitalizacji dźwięku. Pierwsze tego typu urządzenia dla Atari powstały w USA. W Polsce było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ("Crystal Sound" ze Śląska, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet Mirage AD Converter). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak TL, czy Trener.
Podobne urządzenia powstawały również za granicą.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.