Black Magic Composer
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 22:52, 12 sie 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:25, 25 wrz 2006 Miker (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | {{grafr|Black_magic_composer.gif}}...lub po prostu '''BMC'''. Pochodzący z początku lat 90-tych XX w. jeden z bardziej zaawansowanych programów muzycznych, autorstwa [[Gnome Design]], mający jak na ówczesne czasy niesamowite możliwości (dźwięki typu ''sid'', ''sinus'' oraz możliwość dołączenia sampli!). Program mógł być obsługiwany za pomocą joysticka lub myszy od Amigi/[[ST]]. Wygląd i obsługa menu były wzorowane na systemach znanych z 16-bitowych maszyn (takich jak [[TOS]]). Z uwagi na skomplikowaną obsługę oraz brak dokumentacji (program dotarł do Polski już w postaci "połamanej"), program ten na polskiej [[scena|scenie]] nie cieszył się specjalną popularnością. Jego poważną wadą był także player, który co prawda umożliwiał uzyskanie bardzo fajnych i zaawansowanych brzmień, jednak czas, który procesor komputera musiał poświęcić na jego wykonanie, pozostawiał wiele do życzenia. Do tego błędy w kompilatorze muzyki spowodowały, iż jedynie wytrwali muzycy przy współpracy z [[koder]]ami mogli zastosować muzykę stworzoną przy pomocy BMC w docelowej produkcji. Jako taką popularność program zyskał jedynie na niemieckiej scenie ATARI, gdzie używali go autorzy (Gnome Design) oraz niektórzy z koderów tworzących części do dem [[Halle Project]] czy [[Hobby Tronic]]. | + | {{grafr|Black_magic_composer.gif}}...lub po prostu '''BMC'''. Pochodzący z początku lat 90-tych XX w. jeden z bardziej zaawansowanych programów muzycznych, autorstwa [[Gnome Design]], mający jak na ówczesne czasy niesamowite możliwości (dźwięki typu ''sid'', ''sinus'' oraz możliwość dołączenia sampli!). Program mógł być obsługiwany za pomocą joysticka lub myszy od Amigi/[[ST]]. Wygląd i obsługa menu były wzorowane na systemach znanych z 16-bitowych maszyn (takich jak [[TOS]]). Z uwagi na skomplikowaną obsługę oraz brak dokumentacji (program dotarł do Polski już w postaci "połamanej"), program ten na polskiej [[scena|scenie]] nie cieszył się specjalną popularnością. Jego poważną wadą był także player, który co prawda umożliwiał uzyskanie bardzo fajnych i zaawansowanych brzmień, jednak czas, który [[procesor]] komputera musiał poświęcić na jego wykonanie, pozostawiał wiele do życzenia. Do tego błędy w kompilatorze muzyki spowodowały, iż jedynie wytrwali muzycy przy współpracy z [[koder]]ami mogli zastosować muzykę stworzoną przy pomocy BMC w docelowej produkcji. Jako taką popularność program zyskał jedynie na niemieckiej scenie ATARI, gdzie używali go autorzy (Gnome Design) oraz niektórzy z koderów tworzących części do dem [[Halle Project]] czy [[Hobby Tronic]]. |
Wersja z dnia 20:25, 25 wrz 2006
...lub po prostu BMC. Pochodzący z początku lat 90-tych XX w. jeden z bardziej zaawansowanych programów muzycznych, autorstwa Gnome Design, mający jak na ówczesne czasy niesamowite możliwości (dźwięki typu sid, sinus oraz możliwość dołączenia sampli!). Program mógł być obsługiwany za pomocą joysticka lub myszy od Amigi/ST. Wygląd i obsługa menu były wzorowane na systemach znanych z 16-bitowych maszyn (takich jak TOS). Z uwagi na skomplikowaną obsługę oraz brak dokumentacji (program dotarł do Polski już w postaci "połamanej"), program ten na polskiej scenie nie cieszył się specjalną popularnością. Jego poważną wadą był także player, który co prawda umożliwiał uzyskanie bardzo fajnych i zaawansowanych brzmień, jednak czas, który procesor komputera musiał poświęcić na jego wykonanie, pozostawiał wiele do życzenia. Do tego błędy w kompilatorze muzyki spowodowały, iż jedynie wytrwali muzycy przy współpracy z koderami mogli zastosować muzykę stworzoną przy pomocy BMC w docelowej produkcji. Jako taką popularność program zyskał jedynie na niemieckiej scenie ATARI, gdzie używali go autorzy (Gnome Design) oraz niektórzy z koderów tworzących części do dem Halle Project czy Hobby Tronic.
Muzycy, którzy na polskiej scenie używali BMC-a: