BOOT (format pliku)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:50, 4 wrz 2006
Xxl (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:04, 5 wrz 2006
KMK (Dyskusja | wkład)
(przeniesienie karta do działu "mapa pamięci")
Next diff →
Linia 9: Linia 9:
Program uruchamiany jest od adresu wczytywania, plus sześć. Program uruchamiany jest od adresu wczytywania, plus sześć.
- 
-Jeśli program typu BOOT uruchamiany jest z [[cartridge]] wtedy nagłówek znajduje się w ostatnich sześciu bajtach przestrzeni adresowej cartridge i ma postac: 
- 
- $9FFA lub $BFFA - xx - adres startu 
- xx / 
- 00 - zero oznacza cartridge podłączony (ważne dla systemu operacyjnego) 
- xx - flagi 
- xx - adres init 
- $9FFF lub $BFFF xx / 
-  
-gdzie flagi: 
-  
-* bit 0 - 1 = zezwalaj na boot z dyskietki 
-* bit 2 - 0 = nie uruchamiaj programu z cartridge po inicjacji 
-* bit 7 - 1 = cartridge serwisowy  
- 
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Formaty plików]] [[Kategoria:Formaty plików]]

Wersja z dnia 17:04, 5 wrz 2006

BOOT to format pliku wykorzystywany w małym Atari do wczytywania programów wykonywalnych z poziomu systemu operacyjnego OS bezpośrednio po uruchomieniu komputera, bez potrzeby wczytywania systemu DOS. Takim "plikiem" jest też na ogół sam DOS.

Na początku znajduje się sześciobajtowy nagłówek, składający się kolejno z dwóch pojedynczych bajtów i dwóch dwubajtowych słów:

  • bajt 0 - wartość bez znaczenia dla systemu operacyjnego
  • bajt 1 - liczba 128-bajtowych sektorów jakie nalezy wczytać
  • bajty 2 i 3 - adres, pod jaki należy wczytać całość
  • bajty 3 i 4 - adres ponownego inicjowania programu w przypadku wciśnięcia klawisza RESET (wpisywany przez system do rejestru DOSINI)

Program uruchamiany jest od adresu wczytywania, plus sześć.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools