Future Composer
From Atariki
Wersja z dnia 16:03, 22 sty 2007 Ramos (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:28, 22 sty 2007 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{grafr|future_composer.png}} | ||
Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]]. | Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]]. | ||
- | Napisany przez [[Magnus]]a około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]]), został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]]em - [[L.K. Avalon]]u czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. | + | Napisany przez [[Magnus]]a około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]]), został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]]em - [[L.K. Avalon]]u czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]). |
- | Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :) | + | |
- | Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]]. | + | Umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). |
+ | |||
Program ten wzorowany był na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Wygląd jak i obsługa edytora | Program ten wzorowany był na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Wygląd jak i obsługa edytora | ||
pochodzi z C64. | pochodzi z C64. | ||
- | Niektóre cechy charakterystyczne dla FC: | + | * program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym); |
- | * generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym); | + | * bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w [[demo|demach]] np. [[Konop]] użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]). |
- | * bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (było to ważne w [[demo|demach]] np. [[Konop]] użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]). | + | |
+ | Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]]. | ||
- | [[Grafika:future_composer.png]] | + | == Zobacz też == |
- | + | ||
- | Linki: | + | |
* [http://tiny.pl/q8dw download] | * [http://tiny.pl/q8dw download] | ||
* [http://tiny.pl/q8dc przykładowe muzyczki] | * [http://tiny.pl/q8dc przykładowe muzyczki] | ||
- | |||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Edytory muzyczne]] | [[Kategoria:Edytory muzyczne]] | ||
[[Kategoria:Polskie programy]] | [[Kategoria:Polskie programy]] |
Wersja z dnia 16:28, 22 sty 2007
Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów Atari 8-bit. Napisany przez Magnusa około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na Atari Stars Party), został wydany przez firmę Spektra w 1991 roku (jeszcze przed Chaos Music Composerem - L.K. Avalonu czy Sound Trackerem firmy ASF).
Umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk POKEYa. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie futurystyczny design programu).
Program ten wzorowany był na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Wygląd jak i obsługa edytora pochodzi z C64.
- program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
- bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w demach np. Konop użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions).
Edytora tego używali tacy muzycy jak Zur-Soft, Top Odin, Tomasz Liebich czy Tatqoo i Greg.