Future Composer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:03, 22 sty 2007
Ramos (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 16:28, 22 sty 2007
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
 +{{grafr|future_composer.png}}
Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]]. Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]].
-Napisany przez [[Magnus]]a około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]]), został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]]em - [[L.K. Avalon]]u czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. +Napisany przez [[Magnus]]a około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]]), został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]]em - [[L.K. Avalon]]u czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]).
-Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :) + 
-Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]].+Umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu).
 + 
Program ten wzorowany był na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Wygląd jak i obsługa edytora Program ten wzorowany był na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Wygląd jak i obsługa edytora
pochodzi z C64. pochodzi z C64.
-Niektóre cechy charakterystyczne dla FC:+* program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
-* generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);+* bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w [[demo|demach]] np. [[Konop]] użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]).
-* bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (było to ważne w [[demo|demach]] np. [[Konop]] użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]).+
 +Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]].
-[[Grafika:future_composer.png]]+== Zobacz też ==
- +
-Linki:+
* [http://tiny.pl/q8dw download] * [http://tiny.pl/q8dw download]
* [http://tiny.pl/q8dc przykładowe muzyczki] * [http://tiny.pl/q8dc przykładowe muzyczki]
- 
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Edytory muzyczne]] [[Kategoria:Edytory muzyczne]]
[[Kategoria:Polskie programy]] [[Kategoria:Polskie programy]]

Wersja z dnia 16:28, 22 sty 2007

Grafika:future_composer.png

Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów Atari 8-bit. Napisany przez Magnusa około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na Atari Stars Party), został wydany przez firmę Spektra w 1991 roku (jeszcze przed Chaos Music Composerem - L.K. Avalonu czy Sound Trackerem firmy ASF).

Umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk POKEYa. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie futurystyczny design programu).

Program ten wzorowany był na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Wygląd jak i obsługa edytora pochodzi z C64.

  • program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
  • bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w demach np. Konop użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions).

Edytora tego używali tacy muzycy jak Zur-Soft, Top Odin, Tomasz Liebich czy Tatqoo i Greg.

Zobacz też

Personal tools