Future Composer
From Atariki
Wersja z dnia 16:34, 22 sty 2007 KMK (Dyskusja | wkład) (linki nie działają) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:35, 22 sty 2007 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
Program ten wzorowany jest na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Z tego powodu wygląd jak i obsługa edytora są w obu zbliżone (jak wygląda wersja na C-64, można zobaczyć [http://www.xentax.com/html/popups/popupScreenshotFutcom.html tutaj]). | Program ten wzorowany jest na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Z tego powodu wygląd jak i obsługa edytora są w obu zbliżone (jak wygląda wersja na C-64, można zobaczyć [http://www.xentax.com/html/popups/popupScreenshotFutcom.html tutaj]). | ||
- | Future Composer umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). | + | Future Composer umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). |
* program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym); | * program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym); |
Wersja z dnia 16:35, 22 sty 2007
Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów Atari 8-bit. Napisany przez Magnusa około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na Atari Stars Party), został wydany przez firmę Spektra w 1991 roku (jeszcze przed Chaos Music Composerem - L.K. Avalonu czy Sound Trackerem firmy ASF).
Program ten wzorowany jest na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Z tego powodu wygląd jak i obsługa edytora są w obu zbliżone (jak wygląda wersja na C-64, można zobaczyć tutaj).
Future Composer umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk POKEYa. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie futurystyczny design programu).
- program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
- bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w demach np. Konop użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions).
Edytora tego używali tacy muzycy jak Zur-Soft, Top Odin, Tomasz Liebich czy Tatqoo i Greg.