Keystone Kapers
From Atariki
Wersja z dnia 20:16, 27 wrz 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (→Linki zewnętrzne - poprawki w linkach zewn.) ← Previous diff |
Aktualna wersja Grzeniu (Dyskusja | wkład) (jakoś dziwnie się kojarzy ;)) |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
== Przydatne uwagi == | == Przydatne uwagi == | ||
- | * Na niższych poziomach - nie opłaca się korzystać z windy (policjant zawsze biegnie szybciej od Harry'ego). Przy wyższych - może to być przydatne narzędzie (ze wzgledu na ilość przeszkadzajek) | + | * Na niższych poziomach - nie warto korzystać z windy (policjant zawsze biegnie szybciej od Harry'ego). Przy wyższych - może to być przydatne narzędzie (ze wzgledu na ilość przeszkadzajek) |
* Gdy wjedziesz windą przed biegnącego Harry'ego - zaczyna on biec w kierunku więzienia, a nie na zewnątrz | * Gdy wjedziesz windą przed biegnącego Harry'ego - zaczyna on biec w kierunku więzienia, a nie na zewnątrz | ||
* Gdy zbliżasz się do Harry'ego - nie ma przeszkadzajek, więc możesz biec na pełnym biegu!!! | * Gdy zbliżasz się do Harry'ego - nie ma przeszkadzajek, więc możesz biec na pełnym biegu!!! |
Aktualna wersja
Spis treści |
Okoliczności przyrody
Życie strażnika więziennego, jakim jesteś, drogi Kelly, nie jest łatwe. Codzienne patrole, pilnowanie więźniów, w sumie nuda... Ale jaki obowiązek!!! Kraj liczy, że nie dopuścisz do ucieczek!!!
Ale co to...? Dlaczego Harry Hooligan, notoryczny złodziej, jest poza celą...? Musisz go złapać!!! Natychmiast!!!
Sposób gry
Na początku należy wybrać jeden z szesnastu pozomów trudności (klawisz SELECT), czy chcemy mieć podczas gry muzyczkę (całkiem przyjemna melodia, klawisz OPTION) i... START!!! Samą grę obsługuje się za pomocą joysticka. Jesteś policjantem, który zaczyna pościg za Harrym z najniższego poziomu, a sam Harry ucieka z poziomu powyżej. Ale, uwaga, współwięźniowie chcą pomóc Harry'emu, więc starają się Ci przeszkodzić w każdy możliwy sposób: a to puszczają modele samolotów, które mogą Cie uderzyć w głowę (trzeba się schylić), a to ustawiają przeszkody na drodze lub puszczają ci wózki z brudną bielizną pod nogi (skaczesz używając przycisku Fire). Aha, pamiętaj też o zbieraniu rzeczy zgubionych przez Harry'ego: sakiewki z pieniędzmi czy walizki z biżuterią, jakie powinieneś - jako przedstawiciel prawa - chronić. No i jeszcze winda, z której jako strażnik możesz korzystać. Ale pamiętaj, że ta chodzi w ustalony sposób - względy bezpieczeństwa!!!
Pamiętaj, gdy Harry wydostanie się poza więzienie - stracisz pracę!!! A naprawdę ją lubisz!
Technikalia
Gra została wydana w 1983 roku przez Activision na konsolę Atari 2600, aby już po roku pojawić się na innych platformach: Atari XL/XE, Atari 5200, MSX i Coleco Vision. Najlepiej dopracowanymi wersjami są wersje na 8-bitowe Atari oraz jej wersja dla konsoli Atari 5200. Gra swego czasu osiągnęła - mimo swej prostoty - niebywały sukces. Program nie ma zakończenia - po przejściu ostatniego poziomu gra toczy się od nowa, nieco szybciej.
Ekran
Jest podzielony na trzy części:
- część górna, która wskazuje liczbę zdobytych punktów, pozostałych żyć (kapelusze policyjne), pozostały czas gry i aktywność muzyki (Atari 8-bit i Atari 5200)
- właściwe pole gry w części środkowej, obrazujące wnętrze więzienia
- część dolna z nazwą firmy Activision
Na ekranie tytułowym część górna pokazuje nam opcje gry do wybrania, a dolna jest przeznaczona na scroll z danymi. Środkowa część się nie zmienia.
Przydatne uwagi
- Na niższych poziomach - nie warto korzystać z windy (policjant zawsze biegnie szybciej od Harry'ego). Przy wyższych - może to być przydatne narzędzie (ze wzgledu na ilość przeszkadzajek)
- Gdy wjedziesz windą przed biegnącego Harry'ego - zaczyna on biec w kierunku więzienia, a nie na zewnątrz
- Gdy zbliżasz się do Harry'ego - nie ma przeszkadzajek, więc możesz biec na pełnym biegu!!!
- Pamiętaj, że masz ograniczony czas na wykonanie misji!!!
Linki zewnętrzne
- KK na Fandalu
- KK w Atarimanii (w tym skan oryginalnej instrukcji)
- Keystone Kapers w angielskiej Wikipedii
- Opis i screenshoty różnych wersji w Moby Games