Hans Kloss
From Atariki
| Wersja z dnia 23:00, 26 lis 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (info o autorach, bugi, linki) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:47, 28 lis 2007 Krótki (Dyskusja | wkład) (krótki opis rozgrywki, kategoria, uściślenie działania cheatu) Next diff → |
||
| Linia 3: | Linia 3: | ||
| - Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu... | - Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu... | ||
| - | Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...? | + | Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...? |
| Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się... | Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się... | ||
| + | ==Rozgrywka== | ||
| + | Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pojawiające się tu i ówdzie małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Tu i ówdzie można znaleźć kawę i mięso, jak również klucze i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości mapy i planowania trasy. Gra jest zatem [[Kategoria:Gry labiryntowe|labiryntówką]] w pełnym tego słowa znaczeniu. | ||
| + | |||
| == Technikalia == | == Technikalia == | ||
| Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu. | Gra została wydana w 1992 roku przez [[L.K. Avalon]] (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu. | ||
| Linia 18: | Linia 21: | ||
| ==Cheaty== | ==Cheaty== | ||
| - | Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność. | + | Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką). |
| Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać. | Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać. | ||
| Linia 29: | Linia 32: | ||
| {{Stub}} | {{Stub}} | ||
| [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
| + | [[Kategoria:Gry labiryntowe]] | ||
| [[Kategoria:Polskie gry]] | [[Kategoria:Polskie gry]] | ||
Wersja z dnia 23:47, 28 lis 2007
Spis treści |
O grze
- Poruczniku, agent J-23 nadaje znowu...
Chyba wszyscy znają tą kwestię...? Możesz się teraz wykazać, Drogi graczu: wcielasz się w kluczową postać drugiej wojny światowej. A przed Tobą stoi niebanalne zadanie: wykraść tajne plany nowej broni V-1 z podziemnego bunkra naszpikowanego nowymi rodzajami broni. Dodatkowo zadanie utrudnia fakt, że plany są porozrzucane po kawałku po całym bunkrze - tak, aby nawet załoga produkująca nowe narzędzie zbrodni nie poznała całej jej mocy... Więc, czy wytrwasz...?
Więc podjąłeś się zadania - wiesz, że tylko od Ciebie zależy, czy wygramy tę wojnę... Ale pamiętaj, Twoje siły nie są niewyczerpane. Na szczęście po całym bunkrze poukrywano zapasy jedzenia i picia. tylko pamiętaj, nie przejedz się...
Rozgrywka
Celem gracza jest spenetrować labirynt korytarzy w poszukiwaniu planów tajnej broni, a na koniec udać się do kwatery głównej i je... podstemplować. W zadaniu przeszkadzają pojawiające się tu i ówdzie małe samobieżne czołgi, z którymi kontakt uszczupla stale ubywające zasoby jedzenia i picia, oraz pozamykane drzwi i karabiny uruchamiane fotokomórką. Tu i ówdzie można znaleźć kawę i mięso, jak również klucze i czasowe wyłączniki fotokomórki. Jednak obiekty te są porozmieszczane w sposób, który wymaga od gracza znajomości mapy i planowania trasy. Gra jest zatem w pełnym tego słowa znaczeniu.
Technikalia
Gra została wydana w 1992 roku przez L.K. Avalon (nr serii AC/AD 00992) i od razu stała się wielkim sukcesem w Polsce. Cechuje się (podobnie jak większość ówczesnych produkcji Avalonu) całkiem niezłą oprawą graficzną i wpadającą w ucho muzyką, będącą po części aranżacją motywu przewodniego z serialu.
Autorem jest Dariusz "De Jet" Żołna i była to jego pierwsza wydana komercyjnie gra (wcześniej jego małe dzieła publikowane były w Tajemnicach Atari). Grę pisał przez pół roku, dysponując jedynie magnetofonem i, od czasu do czasu, stacją dysków w lokalnym Osiedlowym Domu Kultury.
Oprócz Żołny nad grą pracowali:
- Sebastian "Baron" Michna - animacja
- DK - muzyka
- Bartek Gałązka - plansze
Cheaty
Wpisanie na ekranie tytułowym hasła "HEAVY METAL" włącza/wyłącza nieśmiertelność (aczkolwiek nie dotyczy to kontaktu z fotokomórką).
Podobny efekt daje też błąd w grze, aktywowany przez spauzowanie gry, a następnie włączenie i wyłączenie podglądu zebranych planów. Powoduje to uruchomienie liczników jedzenia i picia, mimo że gra jest nadal wstrzymana - gdy spadną poniżej zera, bohater nie ginie. Manewr można powtarzać.
Linki
- Hans Kloss w Atarimanii
- gra na stronie fandala
- Wywiad z Dariuszem Żołną (między innymi)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

