Ninja
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:03, 15 sty 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:13, 16 sty 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) (sporo rozszerzono opis) Next diff → |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
*'''Evil Ninja''' | *'''Evil Ninja''' | ||
::po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania. | ::po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania. | ||
+ | |||
+ | == Technikalia == | ||
+ | * gra ma 21 lokacji (patrz linkownia) | ||
+ | * wraz z każdym piętrem pałacu rośnie ilość przeciwników | ||
+ | * do zebrania jest 11 Bożków (Idols) | ||
+ | * po zmianie piętra przeciwnicy "ożywają", gdy nie zmieniamy poziomu - raz zabici nie przeszkadzją więcej | ||
+ | * z głównym bohaterem na raz walczy do dwu przeciwników, większa ich liczba może czekać na wynik walki, aby się w stosownym momencie dołączyć... | ||
+ | |||
+ | == Drobne oszustwa == | ||
+ | * Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja") | ||
+ | * dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze | ||
== Autorzy == | == Autorzy == | ||
Linia 16: | Linia 27: | ||
Autorem gry jest Steve Coleman, znany także z pozycji [[Pharaoh's Curse]] oraz [[Rainbow Walker]]. Wydana została w 1986 roku przez [[Mastertronic]]. Oryginalnym autorem muzyki jest [[Rob Hubbard]], jednak według informacji zawartych w [[ASMA]], nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji. | Autorem gry jest Steve Coleman, znany także z pozycji [[Pharaoh's Curse]] oraz [[Rainbow Walker]]. Wydana została w 1986 roku przez [[Mastertronic]]. Oryginalnym autorem muzyki jest [[Rob Hubbard]], jednak według informacji zawartych w [[ASMA]], nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji. | ||
- | [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?VERSION_ID=6202&MENU=8 Ninja w Atarimanii]. | + | == Linkownia == |
+ | * [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?VERSION_ID=6202&MENU=8 Ninja w Atarimanii]. | ||
+ | * [http://mapy.atari8.info/l-o/ninja.png Mapa] na atari8.info. | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Gry dla Atari ST]] | [[Kategoria:Gry dla Atari ST]] |
Wersja z dnia 13:13, 16 sty 2008
I oto dotarłeś do Perłowego Pałacu. Tam gdzieś na którymś piętrze więziona jest piękna księżniczka Di-Di ("Perła Orientu"). Strzegą ją hordy płatnych zabójców (Thug), karateków oraz wojowników Ninja, którzy przeszli na ciemną stronę (Evil Ninja). Na szczęście ślad Di-Di znaczony jest posążkami (Idols), które dodatkowo uzupełniają naszą energię. Do swej dyspozycji masz miecz samurajski oraz noże i shurikeny. Miecza można użyć w każdej chwili, natomiast dwa ostatnie rodzaje broni znajdują się gdzieś na terenie Pałacu. Warto dodać, że nóż przy trafieniu zabiera więcej energii niż shuriken, ale tylko wtedy kiedy trafi ostrzem, w przeciwnym wypadku nie robi nic. Należy także uważać, ponieważ bronie te także wykorzystują wojownicy Evil Ninja. W Pałacu poza tym (być może na skutek błędu w programie), jest parę ukrytych przejść. A zatem - w drogę, po Di-Di!
Spis treści |
Przeciwnicy
- Thug
- czyli "zbir", pospolity bandyta. Ma on opanowane tylko podstawowe sposoby walki, dość łatwy do pokonania.
- Karateka
- jak sama nazwa wskazuje, przeciwnik posługujący się tą szlachetną sztuka walki, przez co znacznie trudniejszy do pokonania od zbira.
- Evil Ninja
- po polsku: diaboliczny ninja, jest to odpowiednik głównego bohatera, posługujący się tymi samymi sposobami walki, najcięższy do pokonania.
Technikalia
- gra ma 21 lokacji (patrz linkownia)
- wraz z każdym piętrem pałacu rośnie ilość przeciwników
- do zebrania jest 11 Bożków (Idols)
- po zmianie piętra przeciwnicy "ożywają", gdy nie zmieniamy poziomu - raz zabici nie przeszkadzją więcej
- z głównym bohaterem na raz walczy do dwu przeciwników, większa ich liczba może czekać na wynik walki, aby się w stosownym momencie dołączyć...
Drobne oszustwa
- Gdy pozbywamy się przedmiotów, którymi rzucamy - wystarczy na moment zmienić lokalizację, aby były dostepne do zebrania (o ile nie wziął ich wcześniej "evil ninja")
- dochodząc do niektórych ścian pałacu należy w nie dwa razy kopnąć z wyskoku - zostaniemy przeniesieni do przeciwległej jego części na tym samym pietrze
Autorzy
Autorem gry jest Steve Coleman, znany także z pozycji Pharaoh's Curse oraz Rainbow Walker. Wydana została w 1986 roku przez Mastertronic. Oryginalnym autorem muzyki jest Rob Hubbard, jednak według informacji zawartych w ASMA, nie przyznaje się on do jej atarowskiej wersji.
Linkownia
- Ninja w Atarimanii.
- Mapa na atari8.info.