Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:55, 20 kwi 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 13:04, 25 kwi 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)
(prosze dodać spis treści w tej sakładce.)
Next diff →
Linia 19: Linia 19:
dta b($41),a(antic) dta b($41),a(antic)
</pre> </pre>
 +
 +== Definiowanie trybu graficznego układu 6845 ==
 +
 +Przykładowe uruchomienie trybu graficznego "MODE 4" komputera Acorn Electron, BBC Micro i Amstrad CPC na wąskim (32 bajty) obrazie.
 +
 +Display List:
 +<pre>
 +antic dta $70,$70,$70+$80
 +
 + :5 dta $42,a(ekr_6845),$2,$2,$2+$80
 +
 + dta $41,a(antic)
 +</pre>
 +
 +Pamięć ekranu:
 +<pre>
 + ldy #0
 +_1 tya
 + sta ekr_6845,y
 + iny
 + bpl _1
 + ...
 +
 +ekr_6845 equ *
 +</pre>
 +
 +Przerwania DLI:
 +<pre>
 + sta _6502_a
 +ch_cnt lda char
 + inc ch_cnt+1
 + sta wsync
 + sta chbase
 + lda _6502_a
 + rti
 +char dta b($40),b($44),b($48),b($4c),b($50),b($54)
 +</pre>
 +
 +Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45.
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] [[Kategoria:Niezbędnik kodera]]

Wersja z dnia 13:04, 25 kwi 2008

Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.

Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum

Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:

zx_bitmap	= $4000		; pamięć obrazu ZX Spectrum
zx_bitmap1	= $4800
zx_bitmap2	= $5000
zx_colormap	= $5800		; pamięć koloru

antic		dta $70,$70,$70

		:64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100)

		dta b($41),a(antic)

Definiowanie trybu graficznego układu 6845

Przykładowe uruchomienie trybu graficznego "MODE 4" komputera Acorn Electron, BBC Micro i Amstrad CPC na wąskim (32 bajty) obrazie.

Display List:

antic           dta $70,$70,$70+$80

                :5 dta $42,a(ekr_6845),$2,$2,$2+$80

                dta $41,a(antic)

Pamięć ekranu:

                ldy #0
_1              tya
                sta ekr_6845,y
                iny
                bpl _1
                ...

ekr_6845        equ *

Przerwania DLI:

                sta _6502_a
ch_cnt          lda char
                inc ch_cnt+1
                sta wsync
                sta chbase
                lda _6502_a
                rti 
char            dta b($40),b($44),b($48),b($4c),b($50),b($54) 

Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45.

Personal tools