Quick

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:46, 30 sty 2010
KMK (Dyskusja | wkład)
(quick nie jest taki znowu nowy)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:50, 30 sty 2010
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Jeden języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo+Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo
potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]], szybki jak potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak [[BASIC]], szybki jak
-asembler (kilkakrotnie szybszy niż [[Turbo BASIC XL]]). Quick jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa. Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno [[DLI]] i [[VBL]], ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym.+asembler (kilkakrotnie szybszy niż [[Turbo BASIC XL]]). Quick jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa. Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki [[PMG]], wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno [[DLI]] i [[VBL]], ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym.
Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus. Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.

Wersja z dnia 17:50, 30 sty 2010

Jeden z języków programowania dla 8-bitowego Atari. Jest on wyjątkowo potężnym językiem, który pozwala na bezpośrednie wykorzystanie unikalnych cech małego Atari. Prosty w składni jak BASIC, szybki jak asembler (kilkakrotnie szybszy niż Turbo BASIC XL). Quick jest bardzo strukturalnym językiem, który wygląda trochę jak połączenie C, Pascala i BASICa. Język ten ma gotowe funkcje do odgrywania digitalizowanych dźwięków, obsługi grafiki PMG, wykorzystanie myszki od Atari ST, itp. Absolutnie unikalną cechą Quicka jest obsługa przerwań. Można tworzyć zarówno DLI i VBL, ale pisać je jako normalne procedury w deklaracjach. Jeśli chce się użyć w swoim programie kodu maszynowego, nie jest to żaden problem. Można pisać bezpośrednio w kodzie maszynowym. Quick jest łatwo rozszerzalny za pomocą bibliotek. Są one w formie plików .H (podobieństwo do języka C). Zawierają one specjalne dodatkowe funkcje. Kilka z nich zajmują się obsługą grafiki, obsługą liczb zmiennoprzecinkowych, a także istnieją biblioteki do funkcji sinus i cosinus.

Autorem Quicka jest Sorin Pascu z Niemiec.

W 2003 r., ABBUC wydał w ramach Sondermagazine (#32) Quick na dyskietce, wraz z drukowaną 31-stronicową książeczką objaśniającą jego użytkowanie.

Zobacz także


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools