HR2
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 20:10, 23 lut 2010 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 13:17, 26 sie 2010 0xF (Dyskusja | wkład) (skoro format pliku, to może by go opisać?) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | + | == Tryb graficzny == | |
HR2 jest trybem graficznym wymyślonym przez [[Eru]]. Aktualnie tryb jest dostępny do edycji w programie [[Lepix]] (aktualnie tylko w źródłach, trzeba samemu skompilować). Jest też możliwość konwersji obrazków do HR2 przy pomocy programu ''lepicon'', będącego częścią Lepixa. | HR2 jest trybem graficznym wymyślonym przez [[Eru]]. Aktualnie tryb jest dostępny do edycji w programie [[Lepix]] (aktualnie tylko w źródłach, trzeba samemu skompilować). Jest też możliwość konwersji obrazków do HR2 przy pomocy programu ''lepicon'', będącego częścią Lepixa. | ||
Linia 29: | Linia 29: | ||
Ciekawą własnością tego trybu jest to, że jeśli kolory 0 i 1 (licząc od 0) palety GR8 są kolorami 1 i 2 palety GR15, jest możliwa taka konwersja obrazka w GR15, że rejestry kolorów się zgadzają dla obrazków GR8 i GR15 - wtedy jest możliwe wyświetlanie tego obrazka bez DLI, podobnie jak np. w INP. | Ciekawą własnością tego trybu jest to, że jeśli kolory 0 i 1 (licząc od 0) palety GR8 są kolorami 1 i 2 palety GR15, jest możliwa taka konwersja obrazka w GR15, że rejestry kolorów się zgadzają dla obrazków GR8 i GR15 - wtedy jest możliwe wyświetlanie tego obrazka bez DLI, podobnie jak np. w INP. | ||
+ | == Format pliku == | ||
+ | |||
+ | Kolejno: | ||
+ | * 8000 bajtów GR8 | ||
+ | * 8000 bajtów GR15 | ||
+ | * 2 bajty kolorów GR8 | ||
+ | * 4 bajty kolorów GR15 | ||
[[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Wersja z dnia 13:17, 26 sie 2010
Tryb graficzny
HR2 jest trybem graficznym wymyślonym przez Eru. Aktualnie tryb jest dostępny do edycji w programie Lepix (aktualnie tylko w źródłach, trzeba samemu skompilować). Jest też możliwość konwersji obrazków do HR2 przy pomocy programu lepicon, będącego częścią Lepixa.
Jego podstawowe cechy to:
- rozdzielczość 320x200
- podwójny interlace, kolory mrugają "mało" (odległości między nimi są zazwyczaj 4, dużo mniej niż np w IN8).
- 5 kolorów
- pewne ograniczenia na kombinacje pixli
- po odpowiednim sformatowaniu obrazka, jest możliwość wyświetlania go bez żadnych przerwań DLI (dla pewnych palet)
Jak to działa:
- w każdej linii na zmianę wyświetlamy linie GR15 i GR8
- kolory/jasności są ustawione następująco:
- GR15: 00,04,08,12
- GR8: 04,08
- kombinacja pixli GR15 i GR8 daje nam możliwe efektywne jasności (notacja: jasność GR15 + jasność GR8 : efektywna jasność, moc 'mrugania'
- 00+04: 02, lekkie
- 00+08: 04, mocne
- 04+04: 04, brak
- 04+08: 06, lekkie
- 08+04: 06, lekkie
- 08+08: 08, brak
- 12+04: 08, mocne
- 12+08: 10, lekkie
- jak widać w powyższej liście, niestety, w ramach jednego pixla GR15 nie są możliwe wszystkie kombinacje jasności. Np, nie da się uzyskać w tym samym pixlu GR15 jasności 02 i 06, gdyż wymagają one innych jasności GR15. Jest to podobny efekt jaki występuje w HIP/TIP. Ale, na granicy GR15 są możliwe "ostre" przejścia (czego nie ma w TIP/HIP).
- oczywiście, jest możliwość użycia innych palet. Np. 06,08,10,12 (GR15) i 08,10 (GR8) generują jasności 7,8,9,10,11
Ciekawą własnością tego trybu jest to, że jeśli kolory 0 i 1 (licząc od 0) palety GR8 są kolorami 1 i 2 palety GR15, jest możliwa taka konwersja obrazka w GR15, że rejestry kolorów się zgadzają dla obrazków GR8 i GR15 - wtedy jest możliwe wyświetlanie tego obrazka bez DLI, podobnie jak np. w INP.
Format pliku
Kolejno:
- 8000 bajtów GR8
- 8000 bajtów GR15
- 2 bajty kolorów GR8
- 4 bajty kolorów GR15