MUZ (format pliku)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 18:51, 17 sie 2011 Mono (Dyskusja | wkład) (rozkazy patternów, dane songu i szczegóły obwiedni) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:01, 17 sie 2011 Mono (Dyskusja | wkład) (w formacie nie ma wersji) Next diff → |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
<tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr> | <tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr> | ||
<tr><td>$0000</td><td>$0006</td><td>identyfikator: 'Music '</td></tr> | <tr><td>$0000</td><td>$0006</td><td>identyfikator: 'Music '</td></tr> | ||
- | <tr><td>$0006</td><td>$0001</td><td>wersja programu np. $07 = 0.7</td></tr> | + | <tr><td>$0006</td><td>...</td><td>dane instrumentów</td></tr> |
- | <tr><td>$0007</td><td>...</td><td>dane 32 instrumentów</td></tr> | + | |
<tr><td>...</td><td>...</td><td>dane patternów</td></tr> | <tr><td>...</td><td>...</td><td>dane patternów</td></tr> | ||
<tr><td>...</td><td>...</td><td>dane songu</td></tr> | <tr><td>...</td><td>...</td><td>dane songu</td></tr> | ||
Linia 13: | Linia 12: | ||
=== Dane instrumentów === | === Dane instrumentów === | ||
+ | |||
+ | Dane instrumentów zaczynają się pojedynczym bajtem określającym ich ilość. | ||
+ | |||
+ | * $00 - ilość instrumentów | ||
+ | * $01... - definicje kolejnych instrumentów | ||
Każdy instrument składa się z następujących pól: | Każdy instrument składa się z następujących pól: |
Wersja z dnia 23:01, 17 sie 2011
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
Format pliku używany przez program Sound Tracker.
offset | długość | opis |
$0000 | $0006 | identyfikator: 'Music ' |
$0006 | ... | dane instrumentów |
... | ... | dane patternów |
... | ... | dane songu |
Dane instrumentów
Dane instrumentów zaczynają się pojedynczym bajtem określającym ich ilość.
- $00 - ilość instrumentów
- $01... - definicje kolejnych instrumentów
Każdy instrument składa się z następujących pól:
- $00 - nr instrumentu
- $01 - długość obwiedni głośności instrumentu
- $02 - zapętlenie obwiedni głośności instrumentu
- $03 - znieksztalcenie (AUDCx)
- $04... - kolejne bajty obwiedni głośności
- $xx - długość obwiedni częstotliwościowej instrumentu
- $xx+$01 - zapętlenie obwiedni częstotliwościowej instrumentu
- $xx+$02 - ?
- $xx+$03... - kolejne bajty obwiedni częstotliwościowej instrumentu
Obwiednia częstotliwościowa przyjmuje 8, jako "wartość zerową".
Dane patternów
Dane patternów zaczynają się pojedynczym bajtem określającym ich ilość.
- $00 - ilość patternów
- $01... - definicje kolejnych patternów
Każdy pattern zawiera dane na wszystkich 4 kanałów POKEYa naraz i tworzy następującą strukturę:
- $01 - nr patternu
- $02 - długość patternu
- $03 - tempo
- $04 - wartość wpisywana do rejestru kontroli AUDCTL
- $05... - definicje ścieżek dla 4 kanałów POKEYa
Każda ścieżka składa się z pól:
- $00 - długość ścieżki
- $01... - dane ścieżki
Ścieżka zawiera następujące polecenia:
- $00..$3f: nuta
- $40..$5f: instrument (bity 0..4)
- $80..$ff: puste linie (bity 0..6)
Dane songu
Opis songu tworzy następującą strukturę:
- $00 - zapętlenie songu
- $01 - długość songu
- $02... - kolejne numery patternów