SoundMachine
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:01, 19 lis 2017 Mono (Dyskusja | wkład) (→Możliwości - lit.) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:29, 22 lis 2017 Mono (Dyskusja | wkład) (→Ciekawostki - opis w bajtku) Next diff → |
||
Linia 35: | Linia 35: | ||
* Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek | * Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek | ||
* Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w [[BASIC]]u i przygotowane muzyczki) - [[Demo zu SOUNDMACHINE]] | * Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w [[BASIC]]u i przygotowane muzyczki) - [[Demo zu SOUNDMACHINE]] | ||
+ | * W [[Bajtek|Bajtku]] 9/10 z roku 1990 znajduje się opis programu. | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Edytory muzyczne]] | [[Kategoria:Edytory muzyczne]] |
Wersja z dnia 21:29, 22 lis 2017
(the) Soundmachine - edytor muzyki dla Atari XL/XE. Jako jeden z niewielu edytorów oferuje operowanie na zapisie nutowym, przeznaczając na każdy z kanałów po jednym "tracku" na oddzielnej pięciolinii. Rok powstania:1986, PfP (Peter Finzel Productions)
Instrukcja
Poniżej znajduje się skrócona in strukcja obsługi programu (nie jest pełna):
- Edytor - wszelkie operacje związane z wstawianiem nut i znaków muzycznych wykonuje się za pomocą joysticka podłłączonego do pierwszego portu lub za pomocą klawiszy kursora.
- klawisze 1-5 - wybór rodzju nuty
- klawisze 6-0 - wybór "znaków" specjalnych
- klawisze WQN - krzyżyk, bemol, itp.
- klawisze ZGK - znaki edycyjne na pięciolinii
- klawisz I - odegranie utworu (przerywamy spacją)
- klawisz M - przejście do menue operacji I/O
- klawisz X - przejście do menue czyszczenia danych/ustawień zaawansowanych
- Menue ustawień zaawansowanych:
- M - wyjście do edytora
- E - Edycja zaawansowana (brzmienia, obwiednie, itd)
- C - wyczyszczenie pozycji
- X - wyzerowanie wszystkiego
- Menue operacji I/O:
- I - spis zawartości dyskietki
- L - wczytanie muzyki (rozszerzenie MUS, tylko stacja nr 1, bez podawania nazwy urządzenia)
- S - zapis muzyki, uwagi jak przy wczytywaniu
- N - tworzenie nowego utworu (kasuje dane w edytorze)
- C - tworzenie nowego utworu na dyskietce
- M - wyjście do edytora
Możliwości
- Modulacja FM/AM
- 4 kanały o częstotliwości z zakresu 60Hz-30KHz
- Compiler do muzyczek (aby można je było wykorzystać we własnych programach)
- Bufor około 2KB na dane muzyki
- Automatyzacja działania z przerwaniami (powrót w playerze)
Ciekawostki
- Na dyskietce znajduje się kilka przykładowych muzyczek
- Na drugiej stronie dyskietki znajduje się przykład wykorzystania muzyczek (pliki w BASICu i przygotowane muzyczki) - Demo zu SOUNDMACHINE
- W Bajtku 9/10 z roku 1990 znajduje się opis programu.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.