AssKicker
From Atariki
Wersja z dnia 09:57, 6 gru 2018 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:08, 8 lut 2019 Dracon (Dyskusja | wkład) (czyżby "pożyczony" kod??? ;o) Next diff → |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
* [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala] | * [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=3713 u Fandala] | ||
+ | ==Ciekawostka== | ||
+ | Grupa [[Samar]] opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów | ||
+ | [https://youtu.be/5Fffaxzd9YA?t=83 wygląda] BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru (kostka z Gouraudem, cieniowanie Phonga, motion blur, Wolf3d). | ||
== Kod źródłowy == | == Kod źródłowy == |
Wersja z dnia 10:08, 8 lut 2019
Demo (trackmo) grupy Shadows, które miało specjalny pokaz przedpremierowy na party Silesian Atari Open w 1995 r., a wersji finalnej trafiło na scenę na QuaST 1996.
Spis treści |
Opis
Była to przełomowa produkcja, która praktycznie zapoczątkowała na Atari stosowanie zaawansowanych efektów 3D, wzorowananych na demach z platform 16/32-bitowych (Amiga, PC, Falcon) - czyli cieniowane torusy, pierwszy teksturowany WOLF3D, itd. W demie tym po raz pierwszy zastosowany także został specjalny, programowy tryb graficzny, tzw. tryb Konopa (grafika w odcieniach (tryb GTIA), co druga widoczna linia ekranowa). Ciekawostką jest fakt, że AssKicker zawiera również ukrytą część - świąteczne demko autorstwa BeWeSofta (aby ją uruchomić, należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania).
Autorzy
Linki
Download
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=9085
Ciekawostka
Grupa Samar opublikowała (na party Gravity'97) rok po "Asskickerze" demo "Bloody Domination", w którym kilka efektów wygląda BARDZO podobnie do atarowskiego pierwowzoru (kostka z Gouraudem, cieniowanie Phonga, motion blur, Wolf3d).
Kod źródłowy
Kod źródłowy tego dema (dla ciekawskich) jest dostępny tutaj.