B: Device
From Atariki
Wersja z dnia 22:25, 6 lip 2019 Montezuma (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:14, 7 lip 2019 Montezuma (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Wirtualne urządzenie pozwalające na otwieranie dowolnego adresu URL w oknie przeglądarki internetowej.<BR> | Wirtualne urządzenie pozwalające na otwieranie dowolnego adresu URL w oknie przeglądarki internetowej.<BR> | ||
- | Pierwsza implementacja handlera urządzenia B: pojawiła się w emulatorze [https://github.com/atari800/atari800 atari800], a konkretnie w jego porcie [https://play.google.com/store/apps/details?id=name.nick.jubanka.colleen Colleen] dla platformy Android. Użytkownik może aktywować urządzenie B: w ustawieniach emulatora i zagrać we wbudowaną w emulator grę Planetary Defense 2012 autorstwa [https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Hudson_(programmer) Toma Hudsona], bardziej znanego z programu 3D Studio Max.<BR> | + | Pierwsza implementacja handlera urządzenia B: pojawiła się w emulatorze [[Atari800]], a konkretnie w jego porcie [https://play.google.com/store/apps/details?id=name.nick.jubanka.colleen Colleen] dla platformy Android.<BR> |
+ | Użytkownik może aktywować urządzenie B: w ustawieniach emulatora i zagrać we wbudowaną w emulator grę Planetary Defense 2012 autorstwa [https://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Hudson_(programmer) Toma Hudsona], bardziej znanego z programów: Solid States, DEGAS, czy 3D STUDIO.<BR> | ||
- | Tom Hudson opowiada w [https://ataripodcast.libsyn.com/antic-interview-48-tom-hudson-analog wywiadzie] dla podcastu ANTIC (44 minuta) o urządzeniu B:.<BR> | + | Tom Hudson opowiada w [https://ataripodcast.libsyn.com/antic-interview-48-tom-hudson-analog wywiadzie] dla podcastu ANTIC (44 minuta) o urządzeniu B:<BR> |
A w [https://github.com/atari800/atari800/blob/master/src/devices.c kodzie źródłowym] emulatora czytamy:<BR> | A w [https://github.com/atari800/atari800/blob/master/src/devices.c kodzie źródłowym] emulatora czytamy:<BR> | ||
Linia 15: | Linia 16: | ||
*/ | */ | ||
- | Aplikacja/gra korzystająca z urządzenia B: musi je więc otworzyć, zapisać do niego łańcuch znaków (URL) i je zamknąć, co spowoduje otwarcie okna przeglądarki internetowej.<BR> | + | Aplikacja/gra korzystająca z urządzenia B: musi je więc otworzyć, zapisać do niego łańcuch znaków (URL) i je zamknąć, co spowoduje otwarcie okna przeglądarki internetowej i wyświetlenie w nim zawartości wskazywanej przez URL.<BR> |
Poniższy program w Basicu ilustruje korzystanie z urządzenia B:<BR> | Poniższy program w Basicu ilustruje korzystanie z urządzenia B:<BR> | ||
Linia 28: | Linia 29: | ||
* [http://users.uoa.gr/~knakos/atari800/android/ strona Kostasa Nakosa poświęcona emulatorowi Colleen] | * [http://users.uoa.gr/~knakos/atari800/android/ strona Kostasa Nakosa poświęcona emulatorowi Colleen] | ||
* [http://analog.klanky.com/8bit.htm strona Toma Hudsona poświęcona grze Planetary Defense 2012] | * [http://analog.klanky.com/8bit.htm strona Toma Hudsona poświęcona grze Planetary Defense 2012] | ||
- | * [https://ataripodcast.libsyn.com/antic-interview-48-tom-hudson-analog wywiad z Tomem Hudsonem] | ||
* [https://github.com/TheMontezuma/B-Handler B: Handler korzystający z URL Submit] | * [https://github.com/TheMontezuma/B-Handler B: Handler korzystający z URL Submit] | ||
* [https://github.com/TheMontezuma/B-Handler/releases obraz dyskietki zawierającej B: handler oraz grę Planetary Defence 2012] | * [https://github.com/TheMontezuma/B-Handler/releases obraz dyskietki zawierającej B: handler oraz grę Planetary Defence 2012] |
Wersja z dnia 10:14, 7 lip 2019
Wirtualne urządzenie pozwalające na otwieranie dowolnego adresu URL w oknie przeglądarki internetowej.
Pierwsza implementacja handlera urządzenia B: pojawiła się w emulatorze Atari800, a konkretnie w jego porcie Colleen dla platformy Android.
Użytkownik może aktywować urządzenie B: w ustawieniach emulatora i zagrać we wbudowaną w emulator grę Planetary Defense 2012 autorstwa Toma Hudsona, bardziej znanego z programów: Solid States, DEGAS, czy 3D STUDIO.
Tom Hudson opowiada w wywiadzie dla podcastu ANTIC (44 minuta) o urządzeniu B:
A w kodzie źródłowym emulatora czytamy:
/* The B: device is intended as a handler for interoperating with a web browser. * The device is OPENed, a url is WRITE-n, then it is CLOSEd. * Upon closing, the ready flag in the structure is set to TRUE. * This can tested by the host port, reset to FALSE then if the string contained * in the url member looks like a url, a browser to can be spawned to that url. * The user can also be notified via a popup that an Atari program is requesting * browser access. */
Aplikacja/gra korzystająca z urządzenia B: musi je więc otworzyć, zapisać do niego łańcuch znaków (URL) i je zamknąć, co spowoduje otwarcie okna przeglądarki internetowej i wyświetlenie w nim zawartości wskazywanej przez URL.
Poniższy program w Basicu ilustruje korzystanie z urządzenia B:
OPEN #3,8,0,"B:" PRINT #3;"http://atari.pl/hsc/?x=003000129" CLOSE #3
Jak bardzo elastyczna jest koncepcja CIO świadczy fakt, że już po ukazaniu się gry Planetary Defense 2012, możliwe było napisanie nowego handlera urządzenia B:, korzystającego z URL Submit.
Bez zmiany ani jednego bitu w kodzie gry, Planetary Defense 2012 uruchomiona na prawdziwym komputerze Atari z zainstalowanym handlerem B:, prawidłowo wysyła Hi-Score przez SIO.