Digital-Data
From Atariki
Wersja z dnia 08:28, 30 sie 2022 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:42, 30 sie 2022 Seban (Dyskusja | wkład) (+informacje mocno ogólne) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | [[Demo]] [[Magnus]]a, z digitalizowaną muzyką. | + | {{grafr|Digital_data.gif}} |
+ | |||
+ | [[Demo]] opublikowane przez [[Magnus]]a, w 1990 roku, zawiera trzy digitalizowane remiksy utworów: | ||
+ | *Christmas Rap | ||
+ | *Madonna | ||
+ | *Humanoid (Acid Demo) | ||
+ | |||
+ | Demo zajmuje jedna stronę dyskietki w gęstości rozszerzonej ([http://atariki.krap.pl/index.php/Formaty_dyskietek#ED_.28MD.29 ED]). Do poprawnej pracy wystarcza mu podstawowe 64kB pamięci RAM. Wyboru utworów dokonujemy za pomocą klawiszy funkcyjnych OPTION, SELECT, START. Przerwanie odtwarzania i powrót do menu uzyskujemy za pomocą kombinacji trzech klawiszy OPTION+SELECT+START (Uwaga! Uzyskanie tej kombinacji klawiszy w przypadku użycia emulatorów, na niektórych klawiaturach być dość trudne lub kłopotliwe). | ||
+ | |||
+ | Poszczególne utwory składają się z kilku mniejszych cyklicznie odtwarzanych próbek dźwiękowych, kolejność odtwarzania jest zapamiętana na stałe w kodzie programu. Co prawda ekran przy odtwarzaniu dźwięku jest wyłączony (widzimy tylko kolorowe paski, których jasność odpowiada głośności aktualnie odtwarzanej próbki dźwiekowej), ale mamy tutaj próbę stworzenia pewnego większego utworu z mniejszych fragmentów. Technika taka była często stosowana na komputerach 8-bitowych z powodu ograniczonej ilości pamięci którą dysponowały 8-bitowe maszyny. | ||
+ | |||
+ | Skąd pochodzą próbki dźwiękowe oraz kto dokonał ich remiksu tego niestety nie wiadomo, tej informacji brakuje w programie. | ||
== Linki == | == Linki == |
Wersja z dnia 10:42, 30 sie 2022
Demo opublikowane przez Magnusa, w 1990 roku, zawiera trzy digitalizowane remiksy utworów:
- Christmas Rap
- Madonna
- Humanoid (Acid Demo)
Demo zajmuje jedna stronę dyskietki w gęstości rozszerzonej (ED). Do poprawnej pracy wystarcza mu podstawowe 64kB pamięci RAM. Wyboru utworów dokonujemy za pomocą klawiszy funkcyjnych OPTION, SELECT, START. Przerwanie odtwarzania i powrót do menu uzyskujemy za pomocą kombinacji trzech klawiszy OPTION+SELECT+START (Uwaga! Uzyskanie tej kombinacji klawiszy w przypadku użycia emulatorów, na niektórych klawiaturach być dość trudne lub kłopotliwe).
Poszczególne utwory składają się z kilku mniejszych cyklicznie odtwarzanych próbek dźwiękowych, kolejność odtwarzania jest zapamiętana na stałe w kodzie programu. Co prawda ekran przy odtwarzaniu dźwięku jest wyłączony (widzimy tylko kolorowe paski, których jasność odpowiada głośności aktualnie odtwarzanej próbki dźwiekowej), ale mamy tutaj próbę stworzenia pewnego większego utworu z mniejszych fragmentów. Technika taka była często stosowana na komputerach 8-bitowych z powodu ograniczonej ilości pamięci którą dysponowały 8-bitowe maszyny.
Skąd pochodzą próbki dźwiękowe oraz kto dokonał ich remiksu tego niestety nie wiadomo, tej informacji brakuje w programie.