AuDecoder
From Atariki
Wersja z dnia 20:10, 22 lis 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) (zmiana strony projektu) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:29, 25 lis 2023 Jhusak (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane). | Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane). | ||
+ | |||
+ | Pod koniec 2023 nastąpiła aktualizacja - powstał kod dekodera w c wywoływany z linii komend - z powodu problemów ze środowiskiem Lazarus (przetłumaczony z .pas na c przy pomocy AI :) | ||
Autorem tandemu jest [[Jakub Husak]]. | Autorem tandemu jest [[Jakub Husak]]. |
Wersja z dnia 21:29, 25 lis 2023
Tandem dwóch programów pozwalający na bezkosztowe przenoszenie danych z dyskietek Atari (przy użyciu Atari ze stacją dysków) na komputery PC. Pierwszy etap procesu to wpisanie ręczne małego programu w BASICu, który generuje falę dźwiękową, w ktorej zakodowane są dane sektorów dyskietki. Taki dźwięk wprowadzany jest przez wejście audio do komputera PC, a następnie dekodowany programem AuDecoder.
Obsługiwane są nośniki z sektorami o długości 128 oraz 256 bajtów o dowolnej ich liczbie. Kodowanie dyskietki podwójnej gęstości, jednostronnej, trwa ok. 4.5 minuty (odczytywane sektory są na bieżąco kodowane).
Pod koniec 2023 nastąpiła aktualizacja - powstał kod dekodera w c wywoływany z linii komend - z powodu problemów ze środowiskiem Lazarus (przetłumaczony z .pas na c przy pomocy AI :)
Autorem tandemu jest Jakub Husak.