ILC

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:58, 14 sie 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(pzm i ap3)
← Previous diff
Wersja z dnia 21:21, 14 sie 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(organizacja wyświetlania linii w ramkach)
Next diff →
Linia 3: Linia 3:
<table border=1> <table border=1>
<tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr> <tr><td>offset</td><td>długość</td><td>opis</td></tr>
-<tr><td>$0000</td><td>$0028</td><td>linia 0 (linia skanningowa 1 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>+<tr><td>$0000</td><td>$0028</td><td>linia 0 (linia skanningowa 0 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>
<tr><td>$0028</td><td>$0028</td><td>linia 1 (linia skanningowa 1 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr> <tr><td>$0028</td><td>$0028</td><td>linia 1 (linia skanningowa 1 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>
-<tr><td>$0050</td><td>$0028</td><td>linia 2 (linia skanningowa 3 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>+<tr><td>$0050</td><td>$0028</td><td>linia 2 (linia skanningowa 2 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>
<tr><td>$0078</td><td>$0028</td><td>linia 3 (linia skanningowa 3 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr> <tr><td>$0078</td><td>$0028</td><td>linia 3 (linia skanningowa 3 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>
<tr><td>...</td><td>...</td><td>kolejne linie</td></tr> <tr><td>...</td><td>...</td><td>kolejne linie</td></tr>
-<tr><td>$1DB0</td><td>$0028</td><td>linia 190 (linia skanningowa 191 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>+<tr><td>$1DB0</td><td>$0028</td><td>linia 190 (linia skanningowa 190 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>
<tr><td>$1DD8</td><td>$0028</td><td>linia 191 (linia skanningowa 191 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr> <tr><td>$1DD8</td><td>$0028</td><td>linia 191 (linia skanningowa 191 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 9]]</td></tr>
-<tr><td>$1E00</td><td>$0028</td><td>linia 0 (linia skanningowa 0 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>+<tr><td>$1E00</td><td>$0028</td><td>linia 0 (linia skanningowa 0 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>
-<tr><td>$1E28</td><td>$0028</td><td>linia 1 (linia skanningowa 0 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>+<tr><td>$1E28</td><td>$0028</td><td>linia 1 (linia skanningowa 1 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>
-<tr><td>$1E50</td><td>$0028</td><td>linia 2 (linia skanningowa 2 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>+<tr><td>$1E50</td><td>$0028</td><td>linia 2 (linia skanningowa 2 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>
-<tr><td>$1E78</td><td>$0028</td><td>linia 3 (linia skanningowa 2 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>+<tr><td>$1E78</td><td>$0028</td><td>linia 3 (linia skanningowa 3 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>
<tr><td>...</td><td>...</td><td>kolejne linie</td></tr> <tr><td>...</td><td>...</td><td>kolejne linie</td></tr>
-<tr><td>$3BB0</td><td>$0028</td><td>linia 190 (linia skanningowa 190 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>+<tr><td>$3BB0</td><td>$0028</td><td>linia 190 (linia skanningowa 190 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>
-<tr><td>$3BD8</td><td>$0028</td><td>linia 191 (linia skanningowa 190 ramki nieparzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>+<tr><td>$3BD8</td><td>$0028</td><td>linia 191 (linia skanningowa 191 ramki parzystej) obrazu w trybie [[Graphics 11]]</td></tr>
</table> </table>

Wersja z dnia 21:21, 14 sie 2024

Format pliku generowany przez APAC View. Podobny do APC, tylko o dwukrotnie większej rozdzielczości (80x192), czyli zarówno linia jasności (Graphics 9) jak i koloru (Graphics 11) jest interlace'owana. Użyty m.in. w grze Sexy Six.

offsetdługośćopis
$0000$0028linia 0 (linia skanningowa 0 ramki parzystej) obrazu w trybie Graphics 9
$0028$0028linia 1 (linia skanningowa 1 ramki nieparzystej) obrazu w trybie Graphics 9
$0050$0028linia 2 (linia skanningowa 2 ramki parzystej) obrazu w trybie Graphics 9
$0078$0028linia 3 (linia skanningowa 3 ramki nieparzystej) obrazu w trybie Graphics 9
......kolejne linie
$1DB0$0028linia 190 (linia skanningowa 190 ramki parzystej) obrazu w trybie Graphics 9
$1DD8$0028linia 191 (linia skanningowa 191 ramki nieparzystej) obrazu w trybie Graphics 9
$1E00$0028linia 0 (linia skanningowa 0 ramki nieparzystej) obrazu w trybie Graphics 11
$1E28$0028linia 1 (linia skanningowa 1 ramki parzystej) obrazu w trybie Graphics 11
$1E50$0028linia 2 (linia skanningowa 2 ramki nieparzystej) obrazu w trybie Graphics 11
$1E78$0028linia 3 (linia skanningowa 3 ramki parzystej) obrazu w trybie Graphics 11
......kolejne linie
$3BB0$0028linia 190 (linia skanningowa 190 ramki nieparzystej) obrazu w trybie Graphics 11
$3BD8$0028linia 191 (linia skanningowa 191 ramki parzystej) obrazu w trybie Graphics 11

Spotykane są też rozszerzenia PZM oraz AP3 dla tego formatu.

Personal tools