Rebound
From Atariki
Wersja z dnia 09:30, 17 gru 2024 Krótki (Dyskusja | wkład) (Szczegóły wydania gry.) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) (→Sposób gry, czyli technikalia) |
||
Linia 18: | Linia 18: | ||
* część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw | * część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw | ||
'''Jak grać''': gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy [[Pong]] okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). | '''Jak grać''': gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy [[Pong]] okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). | ||
- | Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność. | + | Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność. Dzięki starannemu wykonaniu i futurystycznej oprawie gra praktycznie nie "zestarzała się" od czasów swojego debiutu w 1997 roku. |
== Drobne oszustwa == | == Drobne oszustwa == |
Aktualna wersja
Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji MicroValue. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj tutaj, zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic tutaj.
Spis treści |
Z czym to się je..
"Taaaak, proszęęęę Państwa!!! Mamy finał!!! Rok 2107 to nasz roook!!!" - głos komentatora wyraźnie wskazywał na Twój sukces, drogi graczu. Jako pierwszy w historii naszego kraju doszedłeś do finału w grze "Rebound" - nowoczesnej odmianie tenisa. Nie zawiedź nas!!!
Okoliczności przyrody
Gra pseudosportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjską markę MicroValue w zestawie o nazwie Four Great Games Volume 3. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonałą grafikę, szybką akcję i świetną muzykę (perkusja), której motyw występuje w kilku starszych demach.
Sposób gry, czyli technikalia
Ekran tytułowy:
- OPTION - wybór poziomu trudności (od 1 do 3, prędkość rozgrywki)
- SELECT - wybór ilości graczy (1 lub 2)
- START - rozpoczęcie gry
Ekran gry: podzielony jest na trzy poziome części:
- część górna dotyczy gracza numer 2 (lub komputera, gdy zastępuje on żywego przeciwnika);
- część dolna dla 1 gracza
- część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw
Jak grać: gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudotrójwymiarowy Pong okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa się kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty (kosmiczna) publiczność. Dzięki starannemu wykonaniu i futurystycznej oprawie gra praktycznie nie "zestarzała się" od czasów swojego debiutu w 1997 roku.
Drobne oszustwa
Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje "skuchę" gracza sterowanego przez komputer — nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakichś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.
Podobne gry dla Atari XL/XE
Linki zewnętrzne
- Rebound na Fandalu
- Aktualna strona MicroValue