Plastron
From Atariki
Wersja z dnia 10:15, 27 gru 2024 Seban (Dyskusja | wkład) (+opis fabuły na podstawie oryginalnej okładki do gry) ← Previous diff |
Wersja z dnia 10:59, 27 gru 2024 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
Inspiracją dla powstania gry "Plastron" była gra "[[Metro Cross]]". Dickinson pracował nad konwersją tej gry na małe Atari dla [[U.S. Gold]]. Gdy nie udało mu się wynegocjować umowy na wydanie konwersji, Dickinson na kanwie przygotowanego przez siebie dema-atrapy "Metro Crossa" stworzył oryginalną grę.[https://forums.atariage.com/topic/86511-work-disks-found-in-loft-including-music-by-r-munns-and-metrocross-screen-dump-and-demo/] | Inspiracją dla powstania gry "Plastron" była gra "[[Metro Cross]]". Dickinson pracował nad konwersją tej gry na małe Atari dla [[U.S. Gold]]. Gdy nie udało mu się wynegocjować umowy na wydanie konwersji, Dickinson na kanwie przygotowanego przez siebie dema-atrapy "Metro Crossa" stworzył oryginalną grę.[https://forums.atariage.com/topic/86511-work-disks-found-in-loft-including-music-by-r-munns-and-metrocross-screen-dump-and-demo/] | ||
+ | Na portalu AtariMania (link poniżej) można znaleźć kopię umowy między firmą Harlequin a autora "Plastrona" - rzecz dość unikalna jak na te czasy (zwykle trudno do tego dotrzeć). | ||
== Opis fabuły == | == Opis fabuły == | ||
Linia 15: | Linia 16: | ||
* [https://www.mobygames.com/game/30254/plastron/ MobyGames] | * [https://www.mobygames.com/game/30254/plastron/ MobyGames] | ||
- | {{stub}} | + | |
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Gry zręcznościowe]] | [[Kategoria:Gry zręcznościowe]] |
Wersja z dnia 10:59, 27 gru 2024
Gra zręcznościowa w klimatach sci-fi, autorstwa Andy'ego Dickinsona, Andy'ego Millsa (kod) oraz Richarda Munnsa (grafika + muzyka).Wyróżniała się dość dużym stopniem trudności i dopracowaną grafiką oraz muzyką. Wydana w 1990 roku przez Harlequin Software. Jedna z ostatnich "zachodnich" gier, wydanych na 8-bitowe Atari na przełomie lat 80/90. XX wieku.
Inspiracją dla powstania gry "Plastron" była gra "Metro Cross". Dickinson pracował nad konwersją tej gry na małe Atari dla U.S. Gold. Gdy nie udało mu się wynegocjować umowy na wydanie konwersji, Dickinson na kanwie przygotowanego przez siebie dema-atrapy "Metro Crossa" stworzył oryginalną grę.[1] Na portalu AtariMania (link poniżej) można znaleźć kopię umowy między firmą Harlequin a autora "Plastrona" - rzecz dość unikalna jak na te czasy (zwykle trudno do tego dotrzeć).
Opis fabuły
Najbogatszym znanym źródłem paliw kopalnych we wszechświecie jest mała, odległa planeta Plastron. Korporacja Omni wydobywa i rafinuje te zasoby od pięciuset lat. Obecnie, będąc jedynym źródłem tych cennych surowców w całej Federacji Galaktyk, stała się najpotężniejszą spośród mega korporacji. Aby złamać ten monopol, została wynajęta grupa piratów, aby kraść paliwo z planety Plastron, co ma osłabić potęgę Omni. Mały statek wchodzi na orbitę Plastronu i wysyła prom na powierzchnię planety. Jako "Zbieracz Powierzchniowy numer jeden" Twoim zadaniem jest zebrać jak najwięcej paliwa z silnie strzeżonych stref wydobywczych Plastronu i dostarczyć je do pojazdu zaopatrzeniowego na końcu każdej strefy.