Code3 Cruncher
From Atariki
Wersja z dnia 17:02, 9 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) (opisik :) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:04, 9 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
*g. paker został napisany na ATARI XE i nie był z żadnego komputera przepisany (gwoli informacji: imploding w C3C posiada jedno drzewo znacznikowe. Drzewo to wybrane doświadczalnie jest trochę podobne do SHANON-FANO i służy do oznaczania długości sekwencji, a do oznaczenia, że dany bajt nie zawiera się w żadnej sekwencji używany jest jeden bit: 0 - sekwencja spakowana, 1 - kolejne 8-bitów to ten właśnie bajt; | *g. paker został napisany na ATARI XE i nie był z żadnego komputera przepisany (gwoli informacji: imploding w C3C posiada jedno drzewo znacznikowe. Drzewo to wybrane doświadczalnie jest trochę podobne do SHANON-FANO i służy do oznaczania długości sekwencji, a do oznaczenia, że dany bajt nie zawiera się w żadnej sekwencji używany jest jeden bit: 0 - sekwencja spakowana, 1 - kolejne 8-bitów to ten właśnie bajt; | ||
- | W wersji 3.0 offset jest ustawiony "na sztywno" a procedura (de)pakująca nieco zmodyfikowane. Niektóre pliki lepiej poddają się kompresji przy użyciu tej wersji. | + | W wersji 3.0 offset jest ustawiony "na sztywno" a procedury (de)pakujące - nieco zmodyfikowane. Niektóre pliki lepiej poddają się kompresji przy użyciu niniejszej wersji. |
Istnieje również wersja C3C, używająca dyskietki jako bufora, nie wymaga więc ona obecności dodatkowej pamięci w komputerze. | Istnieje również wersja C3C, używająca dyskietki jako bufora, nie wymaga więc ona obecności dodatkowej pamięci w komputerze. |
Wersja z dnia 17:04, 9 wrz 2005
Code3 Cruncher (ver. 2.2) Autor: Adam "SoTe" Bienias
UWAGA!!! Powyższy paker jest przeznaczony tylko dla tych, którzy posiadają więcej niż 64kB!!!
Code3 Cruncher jest typowym pakerem dwuprzebiegowym. Pierwszy przebieg pakuje dane algorytmem znacznikowym, natomiast drugi przebieg jest jedną z odmian Implodingu. Do tej pory po ludzikach krążył znany Cruncher 5.0 Magnusa, jednak biorąc pod uwagę szybkość pakowania oraz depakowania, a także stopień kompresji (nawet do 20% w stosunku do C5.0), Code3 Cruncher bije swego poprzednika na głowę. Pomimo, że C3C obsługuje się prawie identycznie jak C5.0 to można przytoczyć tu parę istotnych spraw:
- a. ponieważ cruncher używa ramdysku zamiast dyskietki do przechowywania spakowanych danych (tak jak to miało miejsce w C5.0), zalecane jest użycie DOS'a, który nie rozpoznaje dodatkowej pamięci, w przeciwnym razie mogą się dziać dziwne rzeczy z linkerem;
- b. istotną informacją jest to, że loader pakera rozpoznaje gęstość Double;
- c. C3C pakuje następujące obszary pamięci: $0480-$06FF, $0A00-$CFFF, $D800-$FFFF
- d. ciekawe ciapki, które mogą pokazać się po pakowaniu wstępnym oznaczają, że program nie zmieścił się w buforze;
- e. paker nie ma możliwości przechowywania stosu (tak jak C5.0)
- f. średni offset jaki należy używać to: 4 ($0800), ewentualnie 3 ($0400), offset 1 ($0100) wskazany jest dla grafiki i muzyki (tylko) ale nie jest powiedziane, że najlepszy;
- g. paker został napisany na ATARI XE i nie był z żadnego komputera przepisany (gwoli informacji: imploding w C3C posiada jedno drzewo znacznikowe. Drzewo to wybrane doświadczalnie jest trochę podobne do SHANON-FANO i służy do oznaczania długości sekwencji, a do oznaczenia, że dany bajt nie zawiera się w żadnej sekwencji używany jest jeden bit: 0 - sekwencja spakowana, 1 - kolejne 8-bitów to ten właśnie bajt;
W wersji 3.0 offset jest ustawiony "na sztywno" a procedury (de)pakujące - nieco zmodyfikowane. Niektóre pliki lepiej poddają się kompresji przy użyciu niniejszej wersji.
Istnieje również wersja C3C, używająca dyskietki jako bufora, nie wymaga więc ona obecności dodatkowej pamięci w komputerze.