ABBUC Intro 39

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:13, 29 wrz 2005
Seban (Dyskusja | wkład)
(dodano opis i screen'a)
← Previous diff
Wersja z dnia 18:09, 29 wrz 2005
Miker (Dyskusja | wkład)
(literówki i ortografia)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Mini-[[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magaynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świąteczym wydaniu mamgazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych, intro zostało nagranę na drugą stronę dyskietki. I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcje ponieważ nie przypuszczali iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro :)+Mini-[[intro]] napisane na zamówienie niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych, intro zostało nagrane na drugą stronę dyskietki. I własnie dlatego dopiero po [[boot|zbootowaniu]] się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcje ponieważ nie przypuszczali iż na drugiej stronie [[Abbuc Magazin]] może znajdowac się drugie intro :)
-To małe interko posiadało własny [[IRQ loader]], wiec podczas wczytywania można było cieszyć się muzką i oraz scrollem z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi. Dane opisujące kształty wypelnionych obiektow, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet nie wprawne oko zauwarzy iż każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie taka sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]].+To małe interko posiadało własny [[IRQ loader]], więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z [[credits]]ami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty [[display list]]-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi. Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w [[Turbo BASIC XL]]. Nawet niewprawne oko zauważy, iż każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na [[Display List]]. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak [[Shadows]], [[Taquart]] czy [[Zelax]].
[[Grafika:Slight_abbuc39_1.gif]] [[Grafika:Slight_abbuc39_1.gif]]

Wersja z dnia 18:09, 29 wrz 2005

Mini-intro napisane na zamówienie niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Miało zostać umieszczone w świątecznym wydaniu magazynu nr 39. Jednak z powodu "tajemniczych" problemów technicznych, intro zostało nagrane na drugą stronę dyskietki. I własnie dlatego dopiero po zbootowaniu się z drugiej strony dyskietki możemy je uruchomić. Niewielu ludzi widziało tą mini-produkcje ponieważ nie przypuszczali iż na drugiej stronie Abbuc Magazin może znajdowac się drugie intro :)

To małe interko posiadało własny IRQ loader, więc podczas wczytywania można było cieszyć się muzyką i oraz scrollem z creditsami. Po wczytaniu intra można obejrzeć prosty display list-effect, polegający na skalowaniu, obracaniu i płynnym przekształcaniu jednego obiektu w drugi. Dane opisujące kształty wypełnionych obiektów, zostały wygenerowane przez dobór odpowiednich wzorów i przeliczenie ich na tablice szerokości przy pomocy krótkich programów w Turbo BASIC XL. Nawet niewprawne oko zauważy, iż każdy obiekt widoczny w tym intrze jest obiektem symetrycznym. Właśnie ta sztuczka pozwoliła na proste przekształcanie obiektów bez potrzeby ich rysowania. Zastosowano tylko operacje na Display List. Z podobnymi efektami (jednak bez efektu skalowania i obrotu) można było się spotkać w demach takich grup jak Shadows, Taquart czy Zelax.


Grafika:Slight_abbuc39_1.gif

Personal tools