Graphics 11
From Atariki
Wersja z dnia 20:32, 11 gru 2004 Eru (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 21:05, 11 gru 2004 Tebe (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
* Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii | * Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii | ||
- | Cień rejestru GTIA znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 9 w numeracji Basica. | + | Cień rejestru GTIA znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 11 w numeracji Basica. |
Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy [[Display List]] z liniami na zmianę w [[Graphics 9]] i [[Graphics 11]] będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale ''pokolorowane'' wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych [[CIN]] oraz [[TIP]]. | Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy [[Display List]] z liniami na zmianę w [[Graphics 9]] i [[Graphics 11]] będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale ''pokolorowane'' wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych [[CIN]] oraz [[TIP]]. |
Wersja z dnia 21:05, 11 gru 2004
11-ty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji ANTIC'a jest to tryb piętnasty ($0F), z wartością $c0 w rejestrze kontroli GTIA ($d01b). ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.
- Kolory: 16 kolorów o tej samej jasności z rejestru $D01A ($2C8)
- Proporcje pixla: 4x1
- Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli
- Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii
Cień rejestru GTIA znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $c0 spowoduje włączenie trybu 11 w numeracji Basica.
Ciekawym zjawiskiem związanym z tym trybem jest fakt, że na wyjściu obrazu Atari miesza składową koloru danej linii z kolorem linii po niej następującej. Dzięki temu, jeżeli na przykład stworzymy Display List z liniami na zmianę w Graphics 9 i Graphics 11 będziemy widzieć tylko linie GR.9 ale pokolorowane wartościami z linii GR.11. Ten trick jest wykorzystywany m.in. w trybach graficznych CIN oraz TIP.