Tryby wysokiej rozdzielczości
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:42, 5 kwi 2006 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:54, 6 kwi 2006 Macgyver (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
* W systemie NTSC zachodzi [[efekt artefaktów]]. | * W systemie NTSC zachodzi [[efekt artefaktów]]. | ||
* Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | ||
- | Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). | + | Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $2]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). |
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] |
Wersja z dnia 16:54, 6 kwi 2006
Tryby monochromatyczne ANTIC-a to 2-kolorowe tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Mają one następujące wspólne cechy:
- Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
- Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
- Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
- W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
- Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG, najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.
Monochromatycznymi są tryby ANTIC $2 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.