Kefren bars
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:09, 15 kwi 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 23:43, 15 kwi 2006 Mikey (Dyskusja | wkład) (COPPER != cooper) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{grafr|kefrens_bars.gif}} | {{grafr|kefrens_bars.gif}} | ||
- | Nazwa popularnego ongiś efektu w [[demo|demach]] na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Wywodzi się ze sceny Amigi, stąd też alternatywna nazwa tego efektu: "cooper bars". Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych ''barów'', które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod [[scroll]]em, ''Kefren bary'' były ustawione pionowo i do tego zawsze były ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy '''KEFRENS'''. | + | Nazwa popularnego ongiś efektu w [[demo|demach]] na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Wywodzi się ze sceny Amigi, stąd też alternatywna nazwa tego efektu: "copper bars". Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych ''barów'', które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod [[scroll]]em, ''Kefren bary'' były ustawione pionowo i do tego zawsze były ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy '''KEFRENS'''. |
Na 8-bitowym Atari ''Kefren bary'' można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu ('''world first!'''), [[Taquart Intro]] czy [[Overmind]] oraz paru innych produkcjach. | Na 8-bitowym Atari ''Kefren bary'' można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu ('''world first!'''), [[Taquart Intro]] czy [[Overmind]] oraz paru innych produkcjach. |
Wersja z dnia 23:43, 15 kwi 2006
Nazwa popularnego ongiś efektu w demach na Atari, Amigę i C64 (używane w I poł. lat 90. XX wieku). Wywodzi się ze sceny Amigi, stąd też alternatywna nazwa tego efektu: "copper bars". Jest to odmiana tzw. barów (wielokolorowych "pasków"). W przeciwieństwie do zwykłych barów, które zazwyczaj ustawione były na ekranie poziomo i nad lub pod scrollem, Kefren bary były ustawione pionowo i do tego zawsze były ruchome, również występowały parami lub nawet trójkami (nakładane na siebie, pofalowane itp.). Nazwa tego efektu wzięła się od pomysłodawców - amigowskiej grupy KEFRENS.
Na 8-bitowym Atari Kefren bary można podziwiać w "Ray of Hope" Zelaxu (world first!), Taquart Intro czy Overmind oraz paru innych produkcjach.